اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق ترافیک جاده‌ای از کشور مالزی:

بیشترین ضربه مغزی در تصادف موتورسواران بدون کلاه ایمنی است

خبرگزاری فارس: محقق ترافیک جاده‌ای از کشور مالزی گفت: بیشترین ضربات مغزی ناشی از تصادفات در موتورسوارهای فاقد کلاه ایمنی است.

بیشترین ضربه مغزی در تصادف موتورسواران بدون کلاه ایمنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین حمید صبح امروز در حاشیه کنگره بین‌المللی تصادفات جاده‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحقیقات من در ارتباط با موتورسیکلت‌سوارها است و در این راستا بیشترین تمرکز من در استفاده از کلاه ایمنی است.

این محقق ترافیک جاده‌ای از کشور مالزی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در آمار تصادفات جاده‌ای و شهری کشور مالزی نقش بسزایی دارد، استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی در وسایل‌نقلیه و موتوری است.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات موتوری و ضربات مغزی ناشی از آنان گفت: این امر علاوه بر اینکه سبب معلولیت‌های جسمی افراد می‌شود به نوعی برای کشورها نیز تحمیل‌کننده هزینه‌های بالای درمان پزشکی این معلولیت‌هاست که با رعایت این موارد می‌توان از بروز این‌گونه معلولیت‌ها جلوگیری کرد.

وی گفت: در تحقیقاتی که در این ارتباط داشتم نقش روشن بودن چراغ جلوی موتورسیکلت در پیشگیری از حوادث را نمی‌توان نادیده گرفت که بر این اساس اکثر افرادی که چراغ جلوی موتورسیکلت آنان روشن بوده است، کمتر گرفتار تصادفات شده‌اند.

این محقق ترافیک جاده‌ای از کشور مالزی در ارزیابی از وضعیت تصادفات جاده‌ای ایران اظهار کرد: در ارتباط با وضعیت جاده‌های ایران و آمار تصادفات جاده‌ای می‌توان گفت که در حال حاضر ایران نیز در ردیف کشورهای با آمار بالای تصادفات جاده‌ای قرار دارد.

وی ادامه داد: با تحقیقات علمی صورت گرفته در مالزی که به صورت جداگانه روی رانندگان خودرو، افراد پیاده و ایمنی جاده‌ها انجام شد، سبب کاهش تصادفات شده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول