اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

کنگره تصادفات جاده‌ای در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد گفت: برای نخستین بار در کشور کنگره بین‌المللی تصادفات جاده‌ای با همکاری سازمان بهداشت جهانی برگزار می‌شود.

کنگره تصادفات جاده‌ای در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید عبدالحسینی ظهر امروز در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی تصادفات جاده‌ای در دفتر مدیریت بیمارستان رضوی در مشهد اظهار داشت: ایران به لحاظ تصادفات جاده‌ای در سطح بالاتری از میانگین جهانی قرار دارد و به همین دلیل برای پیشگیری از افزایش آمار مرگ و میر و سوانح ناشی از تصادفات، نیاز به توجه ویژه و بررسی بیشتری در این زمینه وجود دارد.

رئیس کنگره بین‌المللی تصادفات جاده‌ای با بیان اینکه بحث اصلی این کنگره حوادث جاده‌ای است و نگاه خاص به مسائل سبب‌ساز افزایش مرگ و میر و ضایعات ناشی از تصادفات است، خاطرنشان کرد: آمار بالای تلفات سوانح جاده‌ای و تصادفات نگاه علمی ویژه‌ای را در این زمینه به حداقل ممکن رساندن این آمار می‌طلبد و در کشورهای پیشرفته با وجود آمار بالاتری از وضعیت موجود ایران، به وسیله تمهیدات و روش‌های علمی و برنامه‌ریزی شده این آمار را به حداقل رسانده‌اند.

وی تصریح کرد: هدف کنگره بر این اساس است که با توجه به حجم بالای تصادفات جاده‌ای در کشور، بر موضوع چگونگی رسیدگی به بیماران و مصدومات تصادفات جاده‌ای با کم‌ترین میزان آسیب‌ وارد کردن به مجروح تحقیقات و اطلاع‌رسانی شود.

عبدالحسینی با اشاره به گسترده‌ بودن مبحث تصادفات، گفت: بیمارستان فوق‌تخصصی آستان قدس رضوی با برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی تصادفات جاده‌ای سعی در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن در انجام و ارائه خدمات بهتر و بررسی آن دارد و نحوه و میزان اجرایی‌ شدن نتیجه تحقیقات و مقالات ارائه شده در این کنگره برعهده سازمان‌ها و نهادهای بسیار دیگری است.

وی با اشاره به فراگیر و گسترده‌ بودن مبحث تصادفات جاده‌ای، اظهار داشت: چگونگی برخورد اولیه با مجروح سانحه تصادف و نحوه درمان در این کنگره بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما به سبب گسترده‌ بودن دامنه تصادفات جاده‌ای، توجه نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلفی از جمله پلیس، کارخانه‌های اتومبیل‌سازی، مسائل مربوط به راه‌سازی و جاده‌ها و هم‌چنین فرهنگ‌سازی در راستای احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی نیز به این مبحث بسیار لازم و ضروری است.

رئیس کنگره بین‌المللی تصادفات جاده‌ای در ارتباط با مقالات واصله به دبیرخانه این کنگره اظهار داشت: تعداد 100 مقاله علمی به دبیرخانه کنگره رسیده است که از این میان، تعداد 75 مقاله مورد پذیرش و ارائه از جانب هیئت داوران کنگره تصادفات جاده‌ای قرار گرفته‌است.

عبدالحسینی ادامه داد: در این کنگره بین‌المللی تعداد 35 تا 50 مهمان خارجی از پنج قاره جهان و غالباً از کشورهای اروپایی شرکت کرده و هم‌چنین حدود 400 نفر از مسئولان ارشد و دست‌اندرکار نظام در ارتباط با مبحث تصادفات نیز در این کنگره شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال‌های بین 2010 تا 2020 به نام ایمنی جاده‌ها توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) اظهار داشت: طبق آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، روزانه 3 هزار نفر در سراسر جهان بر اثر حوادث جاده‌ای کشته می‌شوند و در کشور ما نیز سالانه 20 هزار نفر بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

عبدالحسینی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های جهانی این است که در صورت نبود برنامه‌ریزی در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای در سال‌های آینده، تصادفات جاده‌ای به یکی از سه علل اول مرگ و میر در جهان تبدیل می‌شود.

وی افزود: با وجود کمیته پژوهش و هم‌چنین واحد برگزاری کنگره‌های علمی در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی، تمام مطالب و مقالات علمی و پزشکی ارائه شده در کنگره‌های علمی در ظرف مدت کم‌تر از یک ماه به صورت کتاب و یا در قالب بسته‌های نرم‌افزاری قابل ارائه درآمده و قابل استفاده می‌شود.

نخستین کنگره بین‌المللی تصادفات جاده‌ای با همکاری سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان در روز‌های 18 و 19 اسفندماه 1390 با حضور 40 نفر از کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مرتبط از کشورهای مختلف جهان و جمعی از مدیران و کارشناسان داخلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول