اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان عنوان کرد

وقوع 25 درصد تصادفات منجر به فوت در حومه شهرها

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان با تاکید بر امنیت جاده‌ای به منظور رفاه حال مسافران گفت: 25 درصد سوانح منجر به فوت در 20 کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد.

وقوع 25 درصد تصادفات منجر به فوت در حومه شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نعمت‌الله خواجه‌ای شنبه‌ شب در جلسه شورای ترافیک استان کردستان در سنندج اظهار داشت: برخی از رانندگان به دلیل عدم آشنایی کافی با فرهنگ رانندگی با همان سرعت بالا وارد حومه شهرها می‌شوند و همین امر موجب تصادفات و تلفات ناشی از آن می‌شود.

وی در ادامه بر ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان وسایل نقلیه عمومی تاکید کرد و افزود: در همین راستا برای رانندگان مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های برون شهری حومه شهرها کارت هوشمند صادر خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان به اجرای آموزش‌های هفت‌گانه و آموزش هفت اصول مهم در رانندگی برون شهری در سطح کشور اشاره کرد و خواستار اجرای این طرح در استان کردستان شد.

خواجه‌ای در پایان تاکید کرد: رانندگان وسایط نقلیه عمومی باید آموزش‌های لازم در زمینه مهارت‌های رانندگی، اخلاقی، حمل و نقل مواد خطرناک، سلامت شغلی رانندگان، آموزش بدو خدمت، ارتقای دانش رانندگی و کاهش تلفات رانندگی، مدیریت ایمنی و سوانح رانندگی، آشنایی رانندگان با قوانین و مقررات جاده‌ای را فرا بگیرند.

صدور مجوز برای احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی و پمپ بنزین در فاصله 50 متری مناطق مسکونی از دیگر مصوبات جلسه شورای ترافیک استان بود و در این جلسه اعضای شورا بر توجه به مکان‌یابی احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی در محدوده مسکونی تاکید کردند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول