اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور خبر داد

کاهش 15 درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات / امدادرسانی جاده‌ای در کشور 14 دقیقه است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون آمار فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور در حدود 15 درصد کاهش داشته است.

کاهش 15 درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات / امدادرسانی جاده‌ای در کشور 14 دقیقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلامرضا معصومی ظهر امروز در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی تصادفات جاده‌ای که در بیمارستان فوق‌ تخصصی رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در 11 ماه نخست سال با توجه به اقداماتی که در ارتباط با پیشگیری و امدادرسانی صورت گرفت، شاهد کاهش آمار تعداد فوتی‌ها ناشی از این‌گونه حوادث بوده‌ایم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در ارتباط با‌ آمار عملیات‌های که در حوزه امدادرسانی در کشور صورت گرفته است، گفت: در سال 89 در حدود 2 میلیون و 67 هزار عملیات امداد و نجات در کشور انجام شد که با توجه به اینکه همه ساله در ارتباط با حوادث جاده‌ای در کشور شاهد رشد 25 درصدی هستیم، در این ارتباط نیز پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری تعداد عملیات‌های امداد و نجات در کشور نیز به رقم 2.5 میلیون نفر برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار تولید سالانه 500 تا 600 هزار خودرو در کشور ادامه داد: تولید این حجم خودرو و به تبع آن افزایش امکانات خودورها و نیز افزایش سرعت خودروها می‌تواند یکی از دلایلی باشد که آمار تصادفات سالانه رو به افزایش است.

*امدادرسانی جاده‌ای در کشور 14 دقیقه است

وی در ارتباط با زمان رسیدن خودروهای آمبولانس به محل حادثه در جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر زمان رسیدن خودروهای آمبولانس در جاده‌های کشور در حدود 14 دقیقه است که این رقم در تهران بزرگ در حدود 12.5 دقیقه و در کلان‌شهرهایی مانند مشهد این رقم زیر 8 دقیقه است.

*امکان امدادرسانی هوایی در کشور تنها با 7 فروند هلی‌کوپتر

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور به اهمیت امدادرسانی هوایی با استفاده از هلی‌کوپتر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه امدادرسانی با استفاده از هلی‌کوپتر می‌توان گفت که تنها یک فروند هلی‌کوپتر برای امدادرسانی هوایی داریم و شش هلی‌کوپتر دیگر که در امدادهای هوایی از آن استفاده می‌کنیم خرید خدمت است.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول