اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی خبر داد

کاهش 40 درصدی تصادفات در سازمان اتوبوس‌رانی مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی گفت: برگزاری کلاس‌های متعدد در راستای افزایش دانش و آگاهی رانندگان اتوبوس توسط سازمان اتوبوس‌رانی مشهد کاهش 40 درصدی تصادفات را در بین اتوبوسرانان به همراه داشته است.

کاهش 40 درصدی تصادفات در سازمان اتوبوس‌رانی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حمیدرضا جعفری در سومین همایش تجلیل از اتوبوس‌رانان فاقد تصادف اظهار داشت: با بررسی آمار تصادفات سازمان‌های مختلف در مشهد، سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد با توجه به تعداد افرادی که در آن فعالیت دارند توانسته آمار پایینی را برای خود ثبت کند.

وی تصریح کرد: این موضوعات نشان‌‌دهنده برنامه‌ریزی و تدابیری است که توسط مسئولان شهرداری مشهد در حوزه حمل و نقل اندیشیده و اجرا شده است.

وی با تأکید بر توجه به کاهش استرس در بین رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی اظهار داشت: اتوبوس‌رانانی که در یک سال اخیر تصادفی را به نام خود به ثبت نرساندند معلم‌های خوبی برای دیگر رانندگان هستند.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی اتوبوس‌ها را به عنوان کلاسی برای فرهنگ‌سازی ترافیکی دانست و بیان داشت: حرکات به موقع رانندگان و توجه به علائم راهنمایی رانندگی توسط آنها می‌تواند الگویی مناسب برای دیگر شهروندان باشد.

جعفری ادامه داد: بیشترین حجم تصادفات در بخش تغییر وضعیت مسیرها بوده است که رانندگان خودروهای سنگین باید در استفاده از چراغ‌ها و آیینه‌های ماشین دقت کافی را داشته باشند.

ایجاد 67 کیلومتر مسیر ویژه وسایل حمل و نقل عمومی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این همایش گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملیات اجرایی برای ایجاد 67 کیلومتر مسیر ویژه آغاز می‌شود که کاهش زمان سفرهای درون شهری را همراه دارد.

امامی افزود: با توجه به ساخت 18 کیلومتر مسیر ویژه تاکنون، با اجرای این طرح 85 کیلومتر مسیر ویژه ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: مشهد در بین دیگر شهرهای کشور کمترین میزان کشته را در حادثه‌های رانندگی به ثبت رسانده که با توجه به 3 میلیون جمعیت و 25 حجم زائر در سال آمار قابل توجهی است.

وی با اشاره به اینکه بین 30 تا 32 درصد از شهروندان برای سفرهای درون شهری از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده در آینده‌ای نزدیک 75 درصد شهروندان برای سفرهای درون شهری از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ابراز امیدواری کرد: 2 هزار راننده اتوبوس می‌توانند با مشاهده هرگونه رفتار ترافیکی ناصحیح درسطح شهر آن را به رؤسای خطوط اعلام کنند تا آنها به مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد گزارش دهند.

هزینه تعمیرات اتوبوس‌ها 25 درصد کاهش داشته است

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: کاهش 40 درصدی تصادفات در سازمان اتوبوس‌رانی سبب کاهش 25 درصد هزینه‌های ناشی از تصادفات شده است.

خجسته ادامه داد: برگزاری کلاس‌های متعدد در زمینه‌های کنترل استرس و خشم و کلاس‌های توجیهی و آموزشی برای علائم رانندگی در این امر بسیار مؤثر بوده است.

وی تصریح کرد: بازدید رانندگان از مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد، برنامه‌ریزی‌های مناسب توسط مدیران خطوط ، شناسایی ماشین‌های صدمه‌دیده و به‌سازی آنها و ایجاد پایانه‌های درون شهری و خطوط جدید از دیگر برنامه‌های این سازمان بوده است.

وی اظهار داشت: از جمله دیگر این خدمات می‌‌توان به شناسایی نقاط حادثه‌خیز توسط نماینده سازمان اتوبوس‌رانی در مرکز کنترل ترافیک و استفاده از دوربین‌های ثبت سرعت درسطح شهر اشاره کرد.

وی افزود: افزایش خطوط واحد و برنامه‌ریزی برای کاهش تصادفات و ارتقای فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از برنامه‌های این سازمان در سال 91 است.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول