اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل خراسان رضوی:

نگرش و بینش اقتصادی باید در حمل و نقل کشور حاکم باشد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی گفت: نگرش و چشم‌انداز اقتصادی باید در حمل و نقل کشور حاکم باشد.

نگرش و بینش اقتصادی باید در حمل و نقل کشور حاکم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد زمانیان عصر امروز در جلسه انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان که با عنوان کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به موقعیت راهبردی کشور که در میان مسیرهای اصلی حمل و نقل شرق، غرب، شمال و جنوب دنیا واقع شده است، صنعت حمل و نقل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی افزود: وضعیت ترانزیت در اقتصاد دنیا به گونه‌ای است که آن را طلای قرن 21 نامیده‌اند و از این رو گسترش و توسعه ترانزیت در سال‌های اخیر در دستور کار برنامه‌ریزان و سیاست‌گزاران نظام بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین از سوی دیگر همسایگی ایران با 17 کشور منطقه، اهمیت صنعت حمل و نقل را تشدید و آن را به فرصتی ویژه برای کشورمان مبدل کرده است.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از خدمات مرتبط با عبور کالا که سهمی عمده در درآمدهای ملی بسیاری از کشورها دارد، رقابتی میان کشورهای مختلف ایجاد کرده است که هر یک می‌کوشند با ایجاد زیر ساخت‌های حمل و نقلی مورد نیاز و تسهیل و تسریع در مراحل اداری و اجرایی ترانزیت کالا از قلمرو خود سهم بیشتری در این فعالیت اقتصادی پر سود داشته باشند.

وی با اشاره به موقعیت اقتصادی ایران در منطقه گفت: کشور ایران هرچند از دیرباز به علت موقعیت جغرافیایی خود به عنوان حلقه اتصال آسیا و اروپا دروازه ورود به بازارهای پر رونق منطقه، مورد توجه بازرگانان بوده است اما در پی فروپاشی شوروی سابق و ایجاد کشورهای c.i.s بار دیگر به عنوان کوتاه‌ترین و اقتصادی‌ترین و امن‌ترین مسیر دستیابی به بازارهای آسیای میانه و افغانستان مطرح شده است.

زمانیان با تاکید بر اهمیت بحث حمل و نقل در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در پهنه جغرافیایی ایران، استان خراسان رضوی به علت دارا بودن سه مرز مشترک با افغانستان موقعیتی استثنایی و ممتاز در ترانزیت کالا به خود اختصاص داده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی عنوان کرد: وجود چنین موقعیتی موجبات سرمایه‌گزاری بخش خصوصی را در حوزه حمل و نقل بین‌المللی فراهم کرده که ثمره آن حضور فعال 130 شرکت حمل و نقل بین‌المللی توانمند با مرکزیت ثبت شده در شهرستان مشهد است.

وی تصریح کرد: به همین منظور به‌کارگیری بیش از 4 هزار و 500 دستگاه ناوگان باری ایرانی با مالکیت افراد تحت قرارداد شرکت‌های سرمایه‌گذاری بالغ بر 450 میلیارد ریال و 2 هزار و 500 دستگاه خارجی توسط شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی استان برای جابه‌جایی محموله‌های ترانزیتی و سرعت در عملیات حمل برای کسب رضایت مشتریان و رونق موقعیت ترانزیتی کشور نشان از توانمندی و اقتدار شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی استان خراسان است.

وی تاکید کرد: در زمینه اشتغال‌زایی در استان، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی با به‌کارگیری بیش از 5 هزار نفر نیروی انسانی و همچنین ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی در شهرستان‌های مرزی توانسته‌اند سهم بسزایی در این زمینه کسب کرده و نقش ارزنده‌ای ایفا کنند که این می‌تواند برای مدیریت ارشد دولتی استان ارزشمند باشد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول