اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خبر داد

بررسی مشکلات فعالان اقتصادی قزوین با حضور استاندار

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از برپایی مراسمی با حضور استاندار و به منظور بررسی مشکلات فعالان عرصه اقتصاد استان خبر داد.

بررسی مشکلات فعالان اقتصادی قزوین با حضور استاندار

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حسن جمشیدی‌ها امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان اظهار کرد: در سال جاری جلساتی با حضور مدیران استانی با هدف تسهیل در امور اقتصادی و رونق این گونه فعالیت‌ها برگزار و در آن بسیاری از مسائل و دغدغه‌های این طیف به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف یکی از اقداماتی که در سال گذشته در این سازمان انجام شد دعوت از هیئت‌های تجاری کشور‌‌های مختلف دنیا به جای اعزام هیئت‌های استان قزوین به این کشورهاست که اجرای این برنامه علاوه بر کاهش هزینه پایین طرف مقابل تجاری را نیز تسهیل کرده‌است.

جمشیدی‌ها تصریح کرد: در سال جاری نیز هیئت‌هایی از کشورهای روسیه، مالزی، پاکستان، قرقیزستان و افغانستان به قزوین دعوت شدند.

وی ادامه داد: سفر به کشور‌های ترکیه و چین از جمله برنامه اجرایی این سازمان در سال جاری است که در سفر به کشور چین سه نفر از تاجران، تولیدکنندگان، صنعت‌گران و مدیران استانی با حضور در این کشور دریافتند با وجود اینکه چین از بزرگترین صادرکنندگان دنیاست، ایران چه در بخش کشاورزی و چه در سایر بخش‌ها جزو نخستین کشورهای صادرکننده به این کشور است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه زیرساخت طرح آمایش تجاری استان قزوین طی شش تا هفت ماه با هدف شناسایی و تخصیص صنایع تجاری با توجه به وحدت تجاری برای اولین بار در کشور انجام شد و از چند وزارتخانه مورد استقبال و تقدیر قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، شناسایی، ثبت و تهیه بانک اطلاعاتی و تمام زیرساخت‌های تجاری از جمله حمل و نقل، انبارهای مکانیزه، سیلوها، سردخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی با نرم افزار GIS را از جمله ویژگی‌های این طرح برشمرد و تشریح کرد: در نقشه‌های استان قزوین، تعداد و شرایط هر یک از مراکز تجاری شناسایی و مکان‌یابی می‌شود و تراکم‌ها از این طریق و کمبودهای آن برای کسانی که آمادگی سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها را دارند مشخص می‌شود.

نقشه راهبردی سیاست خارجی استان قزوین، دیگر برنامه‌ای بود که جمشیدی‌ها با اشاره به اجرای آن در سال جاری بیان کرد: با اجرای این طرح می‌توان بر اساس نقشه‌برداری صادرات استان برنامه‌ریزی کرد.

وی آموزش را اساسی‌ترین اقدام در هر زمینه‌ای دانسته و عنوان کرد: یک دوره آموزشی با همکاری اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شده که اصول و متون مذاکره، مدیریت بازاریابی، کلاس‌های زبان انگلیسی و مدیریت پول از جمله این دوره‌ها هستند.

جمشیدی‌ها با یادآوری حضور دستگاه‌های تولیدی و اقتصادی استان در نمایشگاه‌های قزوین در سال گذشته بیان کرد: در سال جاری دستگاه‌های تولید‌کننده در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا حضور دارند.

در پایان این مراسم که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری قزوین برگزار شد 20 صادرکننده نمونه استان مورد تجلیل قرار گرفتند که پنج نفر از آنها صادرکنندگان نمونه ملی بودند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول