اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات استان اردبیل:

احتکار از عمده تخلفات اقتصادی در اردبیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: احتکار یکی از عمده تخلفات اقتصادی و بازار اردبیل است که به سرعت به پرونده آنها رسیدگی می‌شود.

احتکار از عمده تخلفات اقتصادی در اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم عزیزپور صبح امروز در نشست کمیته‌های بازرسی و نظارت بر بازار نوروز 91 در اردبیل اظهار داشت: در این زمینه تاکنون به پنج پرونده بزرگ به ارزش میلیاردها تومان رسیدگی شده و در کمترین زمان رای برای متخلفان صادر شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نماینده تعزیرات در رسیدگی به جرایم اقتصادی حتی در صحنه وقوع جرم حضور دارد، ابراز داشت: ما در چهار بخش به وظایف خود عمل می‌کنیم که رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز، جرایم بهداشتی و درمانی و جرایم مربوط به دستگاه‌های دولتی در حوزه اقتصادی است که با گزارش واحدهای مرجع و شاکی این کار انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: تعزیرات حکومتی با هدف کنترل و نظارت بر بازار به ویژه در روزهای پایانی سال همسو با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجامع امور صنفی در بازار حضور داشته و در احترام به حقوق مصرف‌کننده به وظیفه خود عمل می‌کنند.

این مسئول اظهار داشت: هرچند این اقدام جزو وظایف ذاتی تعزیرات حکومتی نیست ولی ما قاضی ویژه‌ای را در قالب گشت‌های سیار اعزام می‌کنیم تا در همان محل وقوع تخلف به موارد رسیدگی کرده و رای صادر کند.

عزیزپور این اقدام را از لحاظ برقراری نظم و آرامش در بازار و ارتقای بار روانی مثبت در جامعه مناسب توصیف کرد و افزود: این حضور سبب می‌شود تا مردم اطمینان داشته باشند جرایم و تخلفات دور از چشم ناظران نبوده و به سرعت به آنها رسیدگی می‌شود.

وی به تشدید گشت‌های سیار در این ایام و فعالیت شبانه‌روزی روسای شعب اشاره کرد و گفت: 50 درصد نیروهای ما در این روزهای پایانی سال در قالب گشت‌های مختلف شبانه‌‌روز فعال هستند و خارج از وقت اداری به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

 

پرونده تخلفات طرح نظارت نوروز خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: رسیدگی به پرونده تخلفاتی طرح نوروز 91 خارج از نوبت خواهد بود و ما در کنار فعالیت‌های مرسوم خود که رسیدگی به پرونده تخلفاتی حوزه بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز است، در شعب ویژه به پرونده احتکار و جرایم اقتصادی طرح نظارتی نوروز رسیدگی می‌کنیم.

این مسئول تعامل خوب با سایر دستگاه‌ها را در این زمینه یادآور شد و افزود: با استقرار رئیس شعبه و فعالیت گشت‌های سیار تخلفات اقتصادی با گزارش‌هایی که به این مجموعه ارائه می‌شود مورد توجه قرار گرفته و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

وی بیشترین حجم پرونده‌های ورودی را در این مدت مربوط به حوزه احتکار به عنوان عامل اصلی صدمه و ضربه بر پیکره نظام اقتصادی یاد کرد و گفت: با پیش‌بینی مجازات سنگین برای احتکار کنندگان و جزای نقدی 50 درصد در بار اول در مراحل بعد به شدت با آنها برخورد می‌شود.

عزیزپور از پیش‌بینی مجازات تکمیلی برای احتکارکنندگان خبر داد و ابراز داشت: هم‌اکنون وضعیت بازار و نظام اقتصادی استان اردبیل آرام، کم تنش و بی‌دغدغه است و ما به مردم اطمینان می‌دهیم که اسامی احتکارکنندگان را از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه از واگذاری کار رسیدگی به پرونده قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: در این زمینه در یک ماه گذشته مسئولیتی بر عهده ما گذاشته شده تا به پرونده‌های واصله رسیدگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در مورد شکایت احتمالی مردم از واحدهای صنفی و عرضه‌‌کنندگان مواد غذایی بیان داشت: مردم از طریق شماره تلفن 124 می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

این مسئول در پایان سخنان خود به ابتکار استان اردبیل در راه‌اندازی سیستم وصول شکایت‌های الکترونیکی برای اولین بار در کشور اشاره کرد و افزود: مردم از طریق ایمیل و مراجعه حضوری نیز می‌توانند شکایات خود را طرح کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول