اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

کارآفرینی از ارکان اصلی جهاد اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: کارآفرینی از ارکان اصلی جهاد اقتصادی و لازمه حرکت کشور به سمت توسعه و پیشرفت است.

کارآفرینی از ارکان اصلی جهاد اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی اظهار داشت: کشوری جوان هستیم که اگر از ظرفیت این جمعیت جوان استفاده نکنیم در واقع خودمان این فرصت را به تهدید مبدل کرده‌ایم.

وی افزود: بسیاری کشورهای جهان آرزوی داشتن جمعیت جوانی همچون ایران را دارند چرا که با وجود جمعیت پیر خود قادر به انجام برخی کارها نیستند از این رو نیروی انسانی مهاجر می‌پذیرند  وظیفه ما این است که نیروی کار مناسب با جمعیت جوان ایجاد کنیم که باعث تحول کشور شود.

وی با اشاره به فعالیت 84 مرکز آموزش عالی در خوزستان، خاطرنشان کرد: تصور و تدبیر صحیحی نیست که همه جوانان به دانشگاه بروند و لیسانس بگیرند بلکه مراکزی مانند دانشگاه علمی کاربردی باید حرفه‌ها و مهارت‌های مورد نیاز اشتغال در بخش خصوصی را تقویت کرده و آموزش دهند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به وضعیت آموزش عالی و رشد علمی در ایران گفت: در چشم انداز افق 1404 باید به مقام اول در شاخص علمی منطقه دست یابیم اما خوشبختانه اکنون 14 سال قبل ایران توانسته است جایگاه نخست علمی منطقه را از آن خود کند.

مروتی افزود: در حال حاضر کارآفرینی به عنوان یک محور اصلی در دانشگاه‌ها مد نظر قرار دارد و دانشگاه‌ها در حال تبدیل به نسل سوم هستند چرا که دیگر دانشگا‌های صرفا آموزشی یا صرفا پژوهشی پاسخگوی نیازهای امروز نیستند.

وی یادآور شد: در کشور از نظر منابع انسانی، طبیعی، مالی و معنوی مشکلی نداریم اما باید بین این بخش‌ها و توانمندی‌ها اتصال برقرار کنیم تا به نقطه اوج و پیشرفت که حق ماست دست یابیم.

مروتی با اشاره به اینکه هم اکنون واحدهای درسی کارآفرینی در دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود، افزود: هرم تحصیلی در بعضی جاها در کشور ما دچار اشکال ساختاری است و بدنه کارشناس بیش از بدنه تکنسین‌ها و کارآفرین‌ها هستند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول