اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران:

اقتصاد مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: دارا بودن نقشه و برنامه اقتصادی مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

اقتصاد مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، صادق علی موحد منش بعد از ظهر امروز در همایش ملی راهکارهای تحقق جهاد اقتصادی با نگرش بر الگوهای دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور بابل اظهار داشت: این همایش فرصتی ایجاد کرد تا با نگاه علمی و کارشناسی به تبیین دیدگاه‌ها و نظرات پرداخته و زمینه‌ساز اجرای فرامین رهبری باشد.

وی افزود: واژه جهاد اقتصادی در برگیرنده دو مفهوم عام حرکت، عزم ملی و همگانی و همچنین حرکت مقدس با انگیزه الهی و مذهبی است.

وی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب رهنمودهای خوبی در عرصه‌های مختلف در سال‌های اخیر داشته که از جمله آن نامگذاری ابتدای سال است و این نامگذاری‌ها مختص به همان سال خاص نبوده بلکه زمینه‌سازی برای یک امر مهم است.

موحدمنش اظهار داشت: نامگذاری سال 90 به نام جهاد اقتصادی در آغاز برنامه پنجم توسعه مفهوم ویژه‌ای پیدا می‌کند که به نظر می‌رسد بر اساس چارچوب‌های کلی که در افق برنامه 1404 تبیین شده باشد.

وی افزود: مهم‌ترین نکته و هدف چشم‌انداز در این سند به صورت برجسته، رسیدن ایران اسلامی به جایگاه اول علمی و اقتصادی در منطقه است.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران اذعان کرد: به همت دانشمندان، فرهیختگان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی در سال‌های اخیر زمینه‌ای فراهم شد که ایران زودتر از چشم‌انداز توسعه به جایگاه ویژه علمی خود دست یابد.

موحدمنش با اشاره به اینکه کشور برای دست یافتن به جایگاه اول منطقه‌ای باید راه زیادی را طی کند، تصریح کرد: برای اینکه حرکت اقتصادی ما سریع‌تر انجام گیرد باید همه اقشار جامعه به امر اقتصادی توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین هدف برنامه پنجم  توسعه، دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی، تک رقمی شدن نرخ تورم و بیکاری، زمینه‌سازی برای توسعه صادرات و جهش صادراتی، توزیع عادلانه‌تر درآمدها و شکاف طبقاتی به طوری که 40 درصد قشر آسیب‌پذیر جامعه در وضعیت بهتری قرار گیرند.

موحدمنش اظهار داشت: همه دانشگاهیان به عنوان اصحاب عقل و اندیشه، قوای سه‌گانه کشور و همه احاد و اقشار مردم مکلف هستند طبق فرمان مقام رهبری تمام امکانات خود را بسیج کرده تا در این پنج سال به این هدف دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر نگاه برنامه‌ای بسیار کمرنگ شده است، افزود: با این فرمان رهبر نگاه نوین و جدیدی ایجاد شده و همه مکلف هستند به این نکته توجه کنند که بدون نگاه برنامه‌ای موفق نخواهیم شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول