اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طی 15 روز گذشته

10 فقره انبار احتکار در استان اصفهان یافت شده است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: 10 فقره انبار احتکار در استان اصفهان از قبیل آرد، برنج و حبوبات از کالاهای مورد احتکاری بود که توسط بازرسان سازمان به دست آمده است.

10 فقره انبار احتکار در استان اصفهان یافت شده است

حمیدرضا خشنود امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به طرح نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه تخلفات صورت گرفته بیان داشت: در طی 15 روز اسفند سال جاری با اولویت‌هایی که در دستور کار بازرسان سازمان برای کالای سبد خانوار، کالای هدف و مایحتاج ایام نوروز قرار گرفت، بالغ بر 12 هزار بازرسی در استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از 2 هزار پرونده تخلف از واحدهای عرضه کالا در این روزها از طریق بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان صورت گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: در این مقطع زمانی در واقع بیش از 8 هزار تماس تلفنی داشته‌ایم که بخشی از آن مرتبط با مجموعه ما و بخشی دیگر از تلفن‌ها نیز مربوط به دستگاه‌های دیگر بوده که به آنها منعکس شده است، تخلفات کشف شده که در حیطه وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده در مدت زمانی کوتاه رسیدگی شده و در صورت تخلف نیز پرونده آنها تنظیم و به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است.

خشنود اضافه کرد: در مدت دو هفته اخیر بیش از 30 واحد به دلیل استمرار در تخلف خود و عدم تمکین قانون به صورت موقت توسط مراجع ذی‌صلاح تعطیل شدند.

وی با اشاره به الویت کاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: الویت کاری بازرسان برای ایام نوروز کالای سبد خانوار از قبیل مواد خام پروتئینی، میوه و سبزیجات، لبنیات به علاوه مواد مورد نیازی که به مناسبت ایام نوروز در سبد کالای خانوار قرار گرفته از قبیل کیف، کفش و پوشاک است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های بازرسی این سازمان علاوه بر بازرسی‌ها و گشت‌هایی که در سطح شبکه دارند و در مراکز عمده خرید نیز مستقر هستند.

وی خطاب به همشهریان اصفهانی بیان داشت: مردم شکایت و نقطه نظرات خود را به صورت شبانه‌روزی از طریق سامانه 124 اطلاع و از این طریق با همکاران ما تماس داشته باشند.

خشنود اظهار داشت: پرونده‌های تخلف واحدهای خاطی پس از تنظیم و ثبت در سامانه‌های الکترونیکی مربوطه برای صدور حکم به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

وی با اشاره به دست آوردن کالاهای احتکار شده، اضافه کرد: در پی تجسس‌های صورت گرفته و با دریافت مجوز از سوی مراجع ذی‌صلاح، بازرسان ما موفق شده‌اند مقادیر قابل توجهی کالا به صورت احتکار در مکان‌های مختلف حتی در منازل پیدا کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در زمینه کالاهای پیدا شده، گفت: آرد، برنج و حبوبات از کالاهای مورد احتکاری بود که توسط بازرسان ما یافت شده است، در 15 روز گذشته بازرسان ما بالغ بر 10 فقره انبار احتکار به دست آورده‌اند.

خشنود به همشهریان اصفهانی تأکید کرد: مردم از مراکزی خرید کنند که نسبت به رعایت مؤلفه‌های اقتصادی از جمله نصب برچسب قیمت، صدور صورت حساب رعایت بیشتری دارند و در صورتی که در هنگام خرید با مسئله و مشکلی در زمینه قیمت مواجه شدند با سامانه 124 تماس بگیرند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول