اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد

واگذاری اراضی ملی به جوانان/ بیکاری ربطی به بودجه و اعتبارات ندارد

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور گفت: واگذاری منابع و اراضی ملی زمینه‌ساز رفع بیکاری جوانان است.

واگذاری اراضی ملی به جوانان/ بیکاری ربطی به بودجه و اعتبارات ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمدرضا رحیمی عصر امروز در مراسم آبگیری سد آزاد شهرستان سروآباد اظهار داشت: با ایجاد سدها در منطقه تحولات عظیمی در افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی در استان کردستان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با ایجاد سدها و کانال‌کشی آنها به زمین‌های کشاورزی تولید گندم آبی از یک کیلوگرم به 5 کیلوگرم افزایش می‌یابد.

* افزایش 5 برابری محصولات کشاورزی با ایجاد سدها

معاون اول رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: با ایجاد سدهای بزرگ و مهار آب‌های سطحی می‌توانیم تولیدات گندم در استان را به 5 برابر افزایش دهیم و آب سدها را به اراضی کشاورزی کانال‌کشی کنیم.

رحیمی اضافه کرد: در حال حاضر بذری تولید شده که 500 برابر آب در خود ذخیره می‌کند که استفاده از این بذر در کشاورزی منطقه می‌تواند راندمان تولید را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: در کنار تحولاتی که در سطح جهان ایجاد شده از آب می‌توان در زمینه‌های مختلف کشاورزی و پرورش ماهی استفاده کرد.

معاون اول رئیس جمهور از ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی در سطح کشور در سال ‌جاری خبر داد و افزود: باید با واگذاری منابع ملی جوانان زمینه‌های توسعه بخش کشاورزی و اقتصادی استان و کشور را فراهم کرد.

رحیمی از استاندار کردستان خواست با شناسایی منابع و اراضی ملی منطقه و واگذاری آنها به جوانان زمینه اشتغال جوانان و رفع بیکاری را فراهم کند.

وی اضافه کرد: استان کردستان با توجه به ظرفیت‌های بالقوه در زمینه کشاورزی، دامپروری و پرورش ماهی می‌تواند بسترساز زمینه‌های توسعه اقتصادی استان باشد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه گفت: برای ساخت سد آزاد 220 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که باید 10 برابر این هزینه برای استان و جوانان درآمدزایی داشته باشد.

رحیمی با تاکید بر اینکه بیکاری ربطی به بودجه و اعتبارات ندارد، تصریح کرد: رفع بیکاری نیازمند همت و اراده و پشتکار جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: باید از سدهای ساخته شده در استان هزاران استفاده و بهره را برد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول