اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی:

95 درصد از اراضی ملی خراسان شمالی سنددار شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 95 درصد از اراضی ملی این استان تاکنون سنددار شده‌اند.

95 درصد از اراضی ملی خراسان شمالی سنددار شدند

موسی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: هم اکنون 93 هزار هکتار از اراضی این استان دارای سند هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در گذشته به خاطر عدم استعلام از منابع طبیعی برای صدور سند مالکیت در قالب ماده 147 مشکلاتی ایجاد می‌شد، افزود: خوشبختانه این موضوع در دستورالعمل اخیر ماده 147 پیش‌بینی شده که اگر درست اجرا شود از مشکلات بعدی جلوگیری خواهد شد.

صابری تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل تمام پرونده‌های متقاضی صدور سند باید قبل از صادر شدن سند، از منابع طبیعی و آبخیزداری استعلام شود.

 

* 493 هکتار از اراضی متصرفی خلع ید شد

وی همچنین از خلع ید 493 هکتار از اراضی متصرفی طی امسال در خراسان شمالی خبر داد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار داشت: خلع ید این میزان اراضی ملی در استان و صدور حکم خلع ید در شعبه‌های ویژه‌ای که در دادگستری استان به همین منظور تشکیل شده انجام شد.

وی یکی از مهم‌ترین رویکردهای این اداره کل به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی را اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: به همین منظور در پلاک‌های مختلف منابع طبیعی اقدام به ایجاد آثار تصرفی به منظور جلوگیری از تصرفات توسط اشخاص کرده است.

صابری تصریح کرد: اخیراً با هماهنگی دادگستری در پلاک تخته میرزا 150 هکتار از اراضی دولتی با حفر کانال مشخص و از تصرف این اراضی جلوگیری به عمل آمد.

وی یکی از مهم‌ترین معضلات در تصرفات را پیشروی مالکان اراضی پیرامون اراضی ملی عنوان کرد و گفت: حفر کانال و همچنین علامت‌گذاری از اقدامات در دست اجرای منابع طبیعی خراسان شمالی به منظور جلوگیری از تصرفات است.

 

* نهال‌کاری و بذر پاشی 165 هکتار از بیابان‌های خراسان شمالی

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد اقدامات منابع طبیعی برای توسعه جنگل‌کاری و بذر پاشی در بیابان‌های خراسان شمالی گفت: امسال در سطح 165 هکتار از بیابان‌های این استان نهال‌کاری و بذر پاشی شده است.

صابری اظهار داشت: از این میزان 60 هکتار مربوط به بذر پاشی و بذرکاری و 105 هکتار نیز مربوط به نهال‌کاری اراضی ملی در استان بوده است.

به گفته وی، خراسان شمالی طی امسال میزان آتش‌سوزی جنگل‌ها در استان به صفر رسیده است.

صابری همچنین با اشاره به اقدامات این اداره کل به منظور قطع درخت از سوی روستاییان حاشیه جنگل افزود: با سوخت‌رسانی به میزان لازم به مناطق حاشیه جنگل‌ها اکنون قطع درخت نیز در این مناطق به حدود صفر رسیده است.

وی برگزاری نشست‌های توجیهی با ساکنان حاشیه جنگل‌ها و اطلاع‌‌رسانی در مورد آثار تخریب جنگل از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی به منظور جلوگیری از قطع درخت در استان عنوان کرد.

72 درصد از وسعت 28 هزار کیلومترمربعی خراسان شمالی را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول