اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی:

برخورد با متخلفان عرصه منابع طبیعی در صدر برنامه‌های دادگستری قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: برخورد با متخلفان عرصه منابع طبیعی در صدر برنامه‌های دادگستری قرار می‌گیرد.

برخورد با متخلفان عرصه منابع طبیعی در صدر برنامه‌های دادگستری قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید حسن شریعتی عصر امروز در مراسم گردهمایی منابع طبیعی حفاظت و قانون که در محل سالن اجتماعات نهالستان طرق مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در هر کاری پیشگیری بر رسیدگی مقدم است بنابر این در امر تخلفات و وقوع جرم در حوزه منابع طبیعی مجازات‌ها لازم و ضروری است اما پیش از باید امر پیشگیری را بر آن مقدم دانست.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی بیان داشت: اهتمام جدی همگان به امر حفاظت و مراقبت از منابع ملی مراتع و بیابان‌ها باید مد‌نظر باشد.

وی افزود: افرادی که در ادارات‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری کار می‌کنند مراقبت درونی و مراقبت بیرونی را باید برای حفاظت و مراقبت از منابع ملی را بکار ببرند.

‌وی با ارائه پیشنهاد طرح‌ها و برنامه‌های ویژه در استان در ارتباط با حفاظت از منابع طبیعی ادامه داد: امیدواریم طرح‌ها و برنامه‌هایی را به صورت ویژه و استانی و حتی منطقه‌ای در نظر داشته باشیم؛ هم برای برنامه پیشگیری و هم برای برخورد با متخلفان و با تعامل با دستگاه‌های دیگر این برنامه‌ها نیز اجرایی شود.

شریعتی تاکید کرد: ما نیز در دادگستری استان آمادگی لازم را داریم که در خدمت شما در اجرای طرح‌ها باشیم و با اجرای آن شاهد کاهش چشمگیر جرائم مربوط به منابع طبیعی باشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه که تدوین می‌شود باید به موقع، صحیح و دقیق اجرایی شود تصریح کرد: اگر موارد دیگری با متجاوزان به بیت‌المال برخورد کردیم یگان حفاظت حتما باید به وظیفه قانونی خود عمل کرده و گزارشات صریح، دقیق، صحیح و متقن را تهیه و در اختیار واحدهای قضایی بگذارند و ما هم وظیفه داریم در اسرع وقت به این پرونده‌ها رسیدگی کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان رضوی ادامه داد: در تیر ماه سال 89 قانون توسعه جنگل‌ها و افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع ملی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و با آغاز سال 91 آماده اجراست.

وی با بیان اینکه موجبات آن نیز در سراسر کشور فراهم شده است افزود: یکی از آنها تشکیل شعب قضایی ویژه به موجب ماده 9 قانون است که فعلا در مشهد مقدس دو شعبه ویژه تشکیل دادیم یک شعبه در مجتمع شهید بهشتی و شعبه دیگر در مجتمع شهید مطهری که دو مجتمع حقوقی است و ما آمادگی داریم که با اداره‌کل منابع طبیعی برای اجرای این قانون که قانون بسیار خوب و ارزشمندی است همکاری کنیم.

شریعتی خاطر نشان کرد: در اجرای این قانون همه بخش‌ها باید اهتمام ورزند. همه ادارات و دستگاه ها وظیفه تعامل با مسئولان را دارند. 

انتهای پیام/ش10/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول