اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه قزوین + 20 خبر داد

تهیه پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برای 20 طرح تحولگرای شهر

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه قزوین + 20 از تهیه پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی، سلامت و محیط زیست در قزوین خبر داد.

تهیه پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برای 20 طرح تحولگرای شهر

علی‌حسن ظاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی، سلامت و محیط زیست و نیز تأمین منابع جدید و پایدار مالی و سرمایه‌گذاری برای 20 طرح تحول‌گرای شهر قزوین در سال‌های آتی تهیه می‌شود.

وی افزود: توسعه پایدار شهر به معنای مجموعه تغییر و تحولات در شهر در راستای هماهنگی با محیط زیست و ایجاد شرایط بهتر زندگی برای شهروندان، به عنوان یک هدف اصلی مد نظر و اجماع کارشناسان کارگروه است.

ظاهری با بیان اینکه پیوست‌ها پس از تهیه شدن تحویل مدیران شهری می‌شوند، تأکید کرد: جدیت شهرداری و شورای شهر تأثیر به سزایی در به کارگیری نظرات کارشناسان در اجرای طرح‌های مورد نیاز شهر و تحقق برنامه‌های قزوین + 20 دارد.

وی افزود: در چشم‌انداز 1404، شهر قزوین، شهری فرهنگی، تاریخی و مذهبی با ویژگی‌های مضاعف اقتصادی و خدماتی مورد مداقه قرار گرفته و موقعیت کنونی شهر در منطقه و کشور در نظر گرفته شده است که کارگروه یاد شده نیز برای رسیدن به این چشم‌انداز تلاش می‌کند.

شهردار اسبق قزوین خاطرنشان کرد: هر یک از اعضای این کارگروه در حیطه تخصصی خود علاوه بر اطلاعات علمی، تجربیات داخلی و خارجی خود را هم به کار گرفته و توسعه متوازن و پایدار را برای شهر قزوین از طریق اجرای طرح‌های مذکور مد نظر دارند.

ظاهری ادامه داد: می‌توان ادعا کرد که همه تجربیات موجود در اقصی نقاط کشور و تجربیات کشورهای دیگر به صورت بومی شده به منظور بررسی و اجرای بهینه طرح‌های توسعه شهری به کار گرفته شده است.

وی در خصوص میزان اجرایی شدن طرح‌های مصوب کارگروه خاطرنشان کرد: شهرداری خود را موظف کرده است که برنامه‌ها و بودجه‌های سنواتی خود را برای تحقق موارد پیش‌بینی شده در سند قزوین + 20 تنظیم کند و تاکنون موارد قابل ملاحظه‌ای از اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق موارد پیش‌بینی شده در این سند بررسی شده‌اند.

این کارشناس ارشد حوزه مدیریت شهری با یادآوری اینکه سال جاری سومین دوره فعالیت این کارگروه است تصریح کرد: در دوره سوم، ارزیابی کارگروه مورد به مورد به اطلاع شهرداری رسیده و موفقیت و یا عدم موفقیت شهرداری در هر طرحی مشخص شده است.

ظاهری اظهار امیدواری کرد که در پنج سال باقیمانده اقدامات مدیران شهری در توجه به پیشنهادها و نتایج بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارگروه مذکور به شکل جدی‌تری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: جلسات کارگروه قزوین + 20 در دو بخش شامل بررسی عملکرد شهرداری در دو سال گذشته در راستای تحقق طرح‌های کارگروه و نیز در بخش پیشنهادات برای بودجه سال 91 طی بیانیه هفتم تقدیم شهرداری و شورای شهر شد.

نایب‌رئیس دوره های دوم و سوم شورای اسلامی شهر قزوین موضوع طرح‌های مورد بررسی در دوره‌های مختلف کارگروه مذکور را بهبود عبور و مرور شهری، احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی، نوسازی بافت‌های فرسوده احیای باغات سنتی، توسعه فضای سبز و برنامه‌های زیست محیطی، توسعه فضاهای فرهنگی و تفریحی و اقداماتی از این قبیل برشمرد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول