اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج:

توسعه فضاهای سبز از اولویت‌های شهرداری سنندج است

خبرگزاری فارس: شهردار سنندج توسعه فضاهای سبز را از اولویت‌های شهرداری خواند و گفت: تحقق این مهم و حفظ این فضاها نیازمند همکاری و مشارکت مردم است.

توسعه فضاهای سبز از اولویت‌های شهرداری سنندج است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی حسام‌شریعتی صبح امروز همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی در مراسم   درختکاری در پارک 28 دی سنندج اظهار کرد: با توجه به گسترش ماشین‌آلات صنعتی و افزایش آلودگی‌های هوا در محیط زندگی، حفظ و توسعه منابع طبیعی  و فضای سبز بهترین اقدام برای مقابله با این پدیده است.

وی همکاری و تعامل متولیان امر را در نگهداری و توسعه منابع طبیعی در اطراف شهرها و روستاها و فضای سبز داخل شهرها ضروری دانست و بر آن تأکید کرد.

شهردار سنندج توسعه و نگهداری مراتع، فضای سبز و منابع طبیعی را امری فرابخشی خواند و افزود: همه دستگاه‌های متولی باید با همکاری و تعامل بیشتر در این زمینه تلاش و کوشش مدام داشته باشند.

وی بیان کرد: شهرداری سنندج، ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست استان، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های  علمی و اجرایی حوزه فضای سبز و منابع طبیعی و کشاورزی در فروردین 91 همایشی برای رفع مشکلات این حوزه در غرب کشور برگزار می‌کنند.

شهردار سنندج توسعه فضای سبز و درختکاری را یکی از  برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری سنندج بیان کرد و گفت: با این اولویت سال جهاد اقتصادی از سوی شهرداری سنندج بیش از 23 هکتار به فضای سبز شهر اضافه شده است.

حسام‌شریعتی اظهار داشت: شهرداری سنندج  امسال بیش از 6 هزار اصله نهال را در سطح شهر و 5 هزار اصله نهال را در پارک جنگلی توس نوذر این شهر کاشت کرده است.

وی احداث  تعداد 32 پارک درون محله‌ای با مساحت بیش از 20 هکتار را  برنامه در دست اقدام سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سنندج در سال آینده اعلام کرد.

شهردار سنندج از آمادگی همه جانبه شهرداری با دیگر دستگاه‌های مربوطه در توسعه و نگهداری مراتع و فضاهای سبز حومه و داخل شهر خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان هم در این مراسم گفت:حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و تلاش برای توسعه آن برای توسعه جامعه یک ضرورت است.

اکرم توفیقی افزود: ابتدایی‌ترین گام در نگهداری منابع طبیعی شناخت وضع موجود و بعد حفظ آن است و این امر نیازمند آگاهی، فرهنگ‌سازی و ترویج اهمیت منابع طبیعی در زندگی بشر در عصر حاضر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: تهدیدها و معضلات موجود منابع طبیعی و  گونه‌های گیاهی و جانوری مشکلات زیادی را در زندگی طبیعی انسان‌ها به وجود می‌آوردند.

ابراهیم حسن‌نژاد افزود: وجود تنوع گیاهی و جانوری و توپوگرافی استان کردستان سرمایه غنی برای مردم منطقه است که دستگاه‌های متولی و عموم مردم باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

وی انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی را عاملی تأثیرگذار در  بروز مشکلات برای زندگی طبیعی انسان دانست و بر توجه بیشتر به این مهم تأکید کرد.

در این مراسم تعداد زیادی از انجمن‌های مردمی فعال در این عرصه حضور داشتند  و دانش‌آموزان پسر  و دختر شهر سنندج نیز با تشکیل زنجیر انسانی با لباس‌های سبز و یک رنگ شعار نگهداری  و حفاظت از درختان و فضای سبز را سر دادند و بیش از 30 نفر از فعالان عرصه منابع طبیعی و فضای سبز  شهر سنندج تجلیل شدند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول