اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان همیاری‌‌ شهرداری‌های خراسان:

سازمان همیاری شهرداری‌ها به حوزه نرم‌افزاری وارد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه گردشگری سازمان همیاری‌‌ شهرداری‌‌های خراسان گفت: بر اساس بازنگری‌های انجام شده در سازمان همیاری شهرداری‌ها در زمینه گردشگری، این سازمان به حوزه نرم‌افزاری وارد می‌شود.

سازمان همیاری شهرداری‌ها به حوزه نرم‌افزاری وارد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن بناء رضوی ظهر امروز در نشست خبری شهرداران در سالن کنفرانس خبری سازمان همیاری‌ شهرداری‌های خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: سازمان همیاری شهرداری‌ها در سال جاری موضوعات جدی را در زمینه توسعه گردشگری مورد توجه قرار داده است که برگزاری و مدیریت تورهای زیارتی از این دست محسوب می‌شوند.

مدیر گردشگری سازمان شهرداری‌های خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این نکته که تمام ایران و حتی جهان علاقه‌مند به سفر به شهر مشهد برای مقاصد زیارتی هستند، این سازمان سعی در راه‌اندازی تورهای مدیریت شده زیارتی به ویژه برای شاغلان دستگاه‌های اداری کشور و ارائه خدمات بیشتر با قیمت تمام شده کم‌تر است.

وی افزود: بازدیدهای علمی تخصصی و همچنین اعزام گروه‌های تخصصی شهرداران به کشورهای خارجی برای دوره‌های آموزش و تحقیقاتی از سایر اقدامات سازمان همیاری شهرداری‌های استان خراسان رضوی در حوزه نرم‌افزاری محسوب می‌شود.

لشگری در ارتباط با معاونت توسعه گردشگری سازمان همیاری‌‌ شهرداری‌های استان خراسان اظهار داشت: عمده فعالیت سازمان سازمان همیاری‌‌ شهرداری‌های استان خراسان در زمینه گردشگری، در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان به ویژه در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز بوده و در سایر شهرستان‌های استان نیز به نسبت نسبت خدماتی که به گردشگران و توریست داده می‌شود، خدمت‌رسانی شده است.

وی اظهار داشت: گردشگری، شامل خدماتی است که تاثیر زیادی بر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی دارد شناخت این ارتباطات کمک بسیار زیادی به تعامل بین توسعه پایدار و گردشگری فرهنگی می‌کند.

وی گردشگری را یک صنعت نامرئی نامید و ادامه داد: گردشگری، در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد جهان است و بر همین اساس بسیاری از برنامه‌ریزان و سیاست گزاران توسعه نیز از صنعت گردشگری به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می‌کنند.

لشگری افزود: تحقق این امر علاوه بر تامین اشتغال و درآمد سبب توسعه مناطق مختلف و مستعد کشور نیز می‌شود و اتخاذ هرگونه استراتژی برای توسعه گردشگری مستلزم شناختی هوشمندانه، جامع و دقیق از چالش‌ها و تنگناهای موجود در این راه و اشراف کامل بر توانمندی‌هاست تا نهایتا امکان تدوین راهکارها و راهبرد ویژه منطقه به طور صحیح و کامل فراهم شود.

معاون توسعه گردشگری سازمان همیاری‌‌ شهرداری‌های استان خراسان با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به موضوع گردشگری در کشور، گفت: مؤسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با هدف رشد و اعتلای نظام گردشگری استان تاکنون خدمات ارزنده‌ای در این بخش ارائه کرده و تغییر مدیریت فضای مضاعفی برای کار و تلاش در این مؤسسه ایجاد می‌کند.

وی شرکت‌های مجتمع گردشگری بوستان سرخاندیز، گردشگری توسعه و عمران هفت حوض، تخصصی بار و کالای ایرانیان، گردشگری نمونه چالیدره، دهکده سلامت طرقبه، سنگ نگاره‌های کهن طرقبه، توسعه و عمران جغتای، توسعه و عمران منطقه پیشکوه ، توسعه گردشگری زردشت ششتمد و همیار توریست خراسان و شهر توس را پروژه‌های انجام شده‌ای اعلام کرد که سازمان همیاری شهرداری‌های استان خراسان رضوی توسط مؤسسه توسعه گردشگری در آنها سهام‌دار است. 

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول