اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله علوی گرگانی:

ایرادات برخی افراد به حساب دین گذاشته نشود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: دین اسلام مشکلی ندارد و چنانچه برخی ایرادات در افراد دیده می‌شود نباید به حساب دین گذاشته شود.

ایرادات برخی افراد به حساب دین گذاشته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از طلاب استان ایلام اظهار کرد: بر اساس روایات معصومین(ع) کسانی که با دشمنان خود دوستی کنند با فرمان الهی مخالفت کرده‌اند.

وی افزود: قرآن کریم نیز از دوستی با کسانی که دین اسلام را به بازی می‌گیرند نهی کرده است و امروز نیز وهابیون چنین ویژگی‌هایی را داشته و اسلام را به بازی گرفته‌اند تا جایی که از قتل شیعیان ابایی ندارند بنابراین نمی‌توان با آنها دوستی و مراوده داشت.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وقایع صدر اسلام گفت: مشرکان پیشنهادات مادی زیادی به پیامبر اکرم(ص) دادند تا او را از دعوت به دین حق باز دارند اما حضرت محمد(ص) این مسئله را نپذیرفتند.

وی خاطرنشان کرد: دین مشکلی ندارد و چنانچه معضلاتی در جامعه دیده می‌شود حاصل عمل نکردن صحیح به اسلام است زیرا سفارش فراوانی در زمینه‌های فردی و اجتماعی از جمله کمک به دیگران در دین اسلام وجود دارد.

علوی گرگانی با بیان اینکه عمل نکردن گروهی از مردم به دین اسلام موجب انحراف برخی دیگر از افراد به ویژه جوانان می‌شود ادامه داد: همه اقشار جامعه باید به این مسئله توجه کنند که بدی‌های افرادی که خود را متدین معرفی می‌کنند نباید به حساب دین گذاشته شود بلکه مطالعه در مورد این موضوع باید با مراجعه به اصل منابع باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش دشمنان به منظور منحرف ساختن مردم ایران از دین و ولایت فقیه گفت: آنها می‌دانند که تمام ضربات وارده به آنها از سوی ولایت فقیه و اعتقاد ناب ملت ایران است.

وی ضمن تاکید بر تبعیت از رهبری و مراجع تقلید توسط جوانان و دیگر اقشار جامعه تصریح کرد: در روایتی وارد شده است که هر کس نخست به یاد گرفتن بپردازد و پس از آن ضمن عمل به دانسته‌های خود دیگران را نیز از آن آگاه سازد، در آسمان‌ها به عنوان فردی دانشمند محسوب می‌شود.

علوی گرگانی افزود: امیدواریم همه مردم ایران زیر سایه ولایت به سعادتمندی و خیر کامل نائل شده و همواره از نعمت رهبری برخوردار باشند تا سرانجام این مملکت به دست صاحب اصلی آن یعنی امام عصر(عج) برسد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول