اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول قرآن و عترت آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

رقابت 4 هزار دانش‌آموز اصفهانی در مسابقات معارف اسلامی

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول قرآن و عترت آموزش و پرورش اصفهان گفت: در مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات معارف اسلامی حدود 4 هزار نفر از دانش‌آموزان اصفهانی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

رقابت 4 هزار دانش‌آموز اصفهانی در مسابقات معارف اسلامی

مهدی نم‌نبات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات معارف اسلامی در میان دانش‌آموزان اصفهانی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات 600 نفر در قالب مربی شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: این مسابقات از هشت اسفندماه جاری به مدت هشت روز در میان دانش‌آموزان اصفهانی آغاز شده است و این دوره از مسابقات امروز پایان می‌یابد.

کارشناس مسئول قرآن و عترت آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: در مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات معارف اسلامی حدود 4 هزار نفر از دانش‌آموزان اصفهانی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی به رشته‌های این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، احکام، اذان و انشای نماز برگزار شده است.

نم‌نبات تأکید کرد: در مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات معارف اسلامی 2 هزار و 400 نفر از دانش‌آموزان پسر و یک هزار و 600 نفر از دانش‌آموزان دختر شرکت کرده‌اند.

وی به هدف از برگزاری این مسابقات در میان دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: انس با قرآن و نخبه پروری در قرآن و معارف دینی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات معارف اسلامی در میان دانش‌آموزان به شمار می‌رود.

کارشناس مسئول قرآن و عترت آموزش و پرورش اصفهان بیان داشت: حدود 300 هزار نفر از دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی، 120 هزار نفر در مرحله منطقه‌ای و 4 هزار نفر از دانش‌آموزان موجود در سطح استان در مرحله استانی این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری این مسابقات نخبه‌های قرآنی موجود در میان دانش‌آموزان شناسایی می‌شوند، گفت: از میان 4 هزار نفر از دانش‌آموزان شرکت کننده در مرحله استانی 50 نفر از آنها به مرحله کشوری این مسابقات راه می‌یابند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول