اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت:

طب اسلامی با پیشرفته‎ترین اطلاعات پاسخگوی نیازهای بشری است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر بهداشت گفت: طب اسلامی با داشتن پیشرفته‎ترین اطلاعات و مجموعه تجارب ارزشمند گذشته بشری، پاسخگوی نیازهای امروز و فردای بشری است که در آن حقوق اسلامی و حلال و حرام الهی رعایت می‎شود.

طب اسلامی با پیشرفته‎ترین اطلاعات پاسخگوی نیازهای بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدمهدی اصفهانی در حاشیه همایش قرآن‎پژوهی و طب اسلامی که بعد از ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی گرگان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: ما در اسلام حدود 11 هزار رهنمود پزشکی داریم که 4 هزار روایت غیرتکراری برای چنین سرمایه‎ای مشهود است.

وی تصریح کرد: اسلام دارای آموزه‎ها و قواعدی است که بر مبنای رعایت آن اصول، طب اسلامی شناخته و ساخته می‎شود که از جمله می‎توان به پیوند اعضا، سلول‎های بنیادی و نگهداری آنها خارج از بدن انسان اشاره کرد.

معاون وزیر بهداشت به منشأ دانش پزشکی اشاره کرد و اذعان داشت: خدا کتاب تکوین را آفریده است و تشریع نیز فرستاده، البته برخی با استفاده از تکوین الهی از تشریع خدا غفلت می‎کنند، درست است که با این نگاه تک‌‌بعدی می‎توان به پزشکی رسید اما وقتی به تکوین و تشریع که هر دو ساخته حکمت الهی است، پرداخته شود می‎توان به طب اسلامی دست یافت.

اصفهانی متذکر شد: قرآن کتاب طب نیست بلکه کتاب انسان‎سازی است و باید با رهنمودهای هر یک از آیات که به صراحت و یا در پرده از آن سخن گفته می‎شود، کنکاش کرد و در کنار این اقیانوس الهی هر کس به اندازه ظرفیت وجودی خویش از آن بهره‎مند می‎شود.

وی بیان داشت: با بهره‎گیری از آیات قرآن می‎توان نظامی دیگر در ارائه خدمات پزشکی به وجود آورد.

معاون وزیر بهداشت به سامانه‎های مختلف طب در آموزه‎های قرآنی و روایی پرداخت و یادآور شد: میان اهل‎ بیت (ع) و قرآن، جدایی امکان ندارد بنابراین برای دستیابی به آموزه‎های قرآنی نیاز است که در سایه نور هدایت حرکت کنیم.

اصفهانی اظهار داشت: برای اینکه به بیراهه نرویم و افراط و تفریط در این راه دامن‎گیرمان نشود می‎توان به رهنمودهای دیگری از جمله صلوات شعبانیه نیز رجوع کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول