اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ریگان خبر داد

اجرای بزرگ‌ترین طرح احیا اراضی جنگلی در ریگان

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: بزرگ‌ترین طرح عملیاتی احیای اراضی جنگلی، تخریب شده و اراضی حساس به فرسایش بادی خاک شور هفته منابع طبیعی در ریگان اجرا می‌شود.

اجرای بزرگ‌ترین طرح احیا اراضی جنگلی در ریگان

محمد برزنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: بزرگ‌ترین طرح عملیاتی احیا اراضی جنگلی، تخریب شده و اراضی حساس به فرسایش بادی خاک شور هفته منابع طبیعی در ریگان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دلایل اجرای این طرح وجود زیرساخت‌های کلیدی مطالعات موجود مرتبط با پروژه، قابلیت‌های اداری سازمانی، تجارب ثبتی در فعالیت‌های مدیریت منابع طبیعی، پذیرش پروژه از سوی مقامات و مردم محلی و وجود ایستگاه هواشناسی و تحقیقاتی در این منطقه است.

برزنگ افزود: همچنین ظهور پدیده خشکسالی دهه اخیر، کاهش نزولات جوی و اُفت آب سفره‌های زیر زمینی، وزش توفان‌های شدید و هجوم ماسه‌های روان به مزارع، باغ‌ها و منازل مسکونی و زیرساخت‌های اقتصادی موجب اجرای این طرح شده است.

 

برزنگ بیان داشت: از دیگر دلایل اجرای این طرح بزرگ در ریگان کاهش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و دائمی و عدم رغبت سرمایه‌گذاری و فرار سرمایه از منطقه، عدم انگیزه کشاورزان و مهاجرت و رها شدن بخش عظیمی اراضی کشاورزی و گستردگی عرصه‌های برداشت ماسه گرد و غبار است.

فرماندار ریگان گفت: این طرح در بیش از 200 هزار هکتار و در 30 روستا با مشارکت مردم اجرا می‌شود و برنامه اول و دوم طرح «جف» در ارتباط با تخریب سرزمین شامل حمایت از کشاورزی پایدار مرتع‌داری و حمایت از مدیریت پایدار جنگل به منظور ایجاد مناظر طبیعی است.

وی ابراز داشت: این طرح با اعتبار 11 میلیارد تومان که 80 درصد آن توسط جمهوری اسلامی و 20 درصد از طریق فائو تامین و به مدت پنج سال در این شهرستان اجرا این طرح موجب اشتغالزایی در این روستاها می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول