اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا اوایل سال آینده صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پارک جنگلی قم

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی استان قم گفت: بزرگ‌ترین پارک جنگلی استان قم با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان و مساحت 450 هکتار در ابتدای جاده قم- گرمسار فروردین ماه سال جدید افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پارک جنگلی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد عفتان ظهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی یک بحث زیربنایی است که توسعه صنعت و پیشرفت‌های استان در گرو توجه به جایگاه منابع طبیعی است.

وی افزود: دو عنصر آب و خاک که بستر زمین و مایه حیات هستند در اختیار منابع طبیعی بوده چرا که در نبود این دو عنصر ادامه حیات مقدور نیست.

مدیر کل منابع طبیعی استان قم ادامه داد: حفظ آب و جلوگیری از آلودگی آن، جلوگیری از بروز سیلاب‌، تقویت پوشش گیاهی در حفظ و تعدیل دما و همچنین کنترل ریز گردها در حیطه منابع طبیعی و آبخیزداری، جنگل‌داری و مبارزه با پدیده بیابان‌زدایی از جمله برنامه‌های منابع طبیعی در استان قم است.

عفتان تصریح کرد: همزمان با هفته منابع طبیعی در استان قم، برنامه‌های مختلفی از جمله نواخته شدن زنگ سبز در مدارس، افتتاح 27 پروژه عمرانی از جمله فضای سبز، احیای بیابان، ایستگاه‌های درختکاری، کشت بادام کوهی در ارتفاعات امامزاده اسماعیل، توسعه فضای سبز جاده قم –تهران با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و 100میلیون تومان به اجرا در می‌‌آید.

وی همچنین اظهار داشت: تعداد دو هزار و 700 دانش آموز در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در برنامه‌های شاد و آموزشی، سرود، ‌تئاتر، نقاشی و طرح فواید درخت و درختکاری به عنوان همیار طبیعت در مدارس استان قم حضور خواهند داشت که از این تعداد دانش‌آموز دو هزار و 400 نفر در شهر و 300 نفر در روستا در مدت زمان یک ساعت و نیم در برنامه‌های شاد هفته منابع طبیعی شرکت خواهند کرد.

مدیر کل منابع طبیعی استان قم خاطرنشان کرد: آبیاری قطره‌ای درختان در 20 کیلومتری جاده قم- تهران با همکاری شهرداری قم و ساخت 10سازه گاویونی در بخش جعفریه از دیگر برنامه‌های منابع طبیعی استان قم در روز 15 اسفند ماه خواهد بود.

عفتان بیان داشت: 250 هزار اصله نهال از جمله نهال زیتون تلخ، سنجد، کاج و زبان گنجشک، از 13 اسفند تا پایان هفته منابع طبیعی در استان قم در بین مردم و مراکز آموزشی توزیع خواهد شد.

وی اذعان کرد: 19 اسفند ماه نیز همزمان با برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه قم  5 هزار نهال در حاشیه برگزاری این مراسم، بین نمازگزاران توزیع می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان قم ابراز داشت: همزمان با 15 اسفند ماه، مانور یگان حفاظت منابع طبیعی با حضور مسئولین دادگستری و قضات به منظور دفاع از عرصه‌های ملی در استان قم برگزار می‌شود.

عفتان ادامه داد: در فروردین ماه سال جدید نیز بزرگترین پارک جنگلی واقع در ابتدای جاده قم-گرمسار در زمینی به مساحت 450 هکتاری افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: اقدامات اولیه این طرح از جمله تامین اعتبار، کسب مجوزهای لازم، امتیاز برق، آب و فاضلاب، درحال پیگیری است که تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان قم افزود: این طرح با عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی است و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رهبری در حال ساخت بوده و تاکنون نیز یک میلیارد تومان آن جذب شده است.

عفتان در پایان گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروزی، گشت کشیک منابع طبیعی استان قم برقرار خواهد بود و همشهریان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه گزارش و یا شکایتی در خصوص تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی با شماره 120 اداره کل منابع طبیعی استان قم تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول