اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاون خدمات شهری کرمان خبر داد

نصب المان 8 کبوتر در جنگل قائم کرمان

خبرگزاری فارس: جانشین معاون خدمات شهری شهرداری کرمان از نصب المان 8 کبوتر با عنوان «مجسمه اوج» در ابتدای جنگل قائم شهر کرمان خبر داد.

نصب المان 8 کبوتر در جنگل قائم کرمان

امین روح الامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: عملیات ساخت المان هشت کبوتر با نام «مجسمه اوج» توسط هنرمند کرمانی در واحد خدمات و تاسیسات شهرداری کرمان از اول اسفندماه سال آغاز شده است.

وی با بیان اینکه «مجسمه اوج» با ارتفاع شش متر و از جنس برنز در حال ساخت است، افزود: این المان نمادی از پرواز است و هشت کبوتر آن نیز برگرفته از هشت سال دفاع مقدس است که در اواخر اسفند ماه سال جاری در مقابل گنبد جبلیه در کنار ساختمان معراج نصب می‌شود.

* مجسمه "مرد مسگر" مرمت می‌شود

شهردار منطقه یک کرمان از مرمت و بازسازی مجسمه "مرد مسگر" واقع در خیابان تجلی به مناسبت ایام نوروز خبر داد.

علی سعیدی با اشاره به اینکه مجسمه مرد مسگر یادآور فرهنگ و سنت شهر کرمان است به خبرنگار فارس گفت: این محل مورد توجه بازدید کنندگان بسیاری قرار می‌گیرد، بنابراین مرمت و بازسازی "مرد مسگر" امری لازم و ضروری است.

وی افزود : این مجسمه تاکنون چندین مرتبه توسط افراد خاطی مورد خسارت و تخریب قرار گرفته است از این رو مقرر شده است که ارتفاع سکوی آن اصلاح شود تا به راحتی در دسترس نباشد.

سعیدی تصریح کرد: علاوه بر این که مرمت و رنگ‌آمیزی این مجسمه انجام گرفته است، اعتبار این پروژه را حدود 25 میلیون ریال است.

وی از شهروندان خواست تا در حفظ و نگهداری اینگونه المان‌های شهری کوشا باشند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول