اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی اراک خبر داد

اجرای طرح ویژه نوروزی با به‌کارگیری 10 اکیپ بازرسی

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی اراک از به‌کارگیری 10 اکیپ بازرسی به منظور نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در اراک خبر داد.

اجرای طرح ویژه نوروزی با به‌کارگیری 10 اکیپ بازرسی

سیروس سلمان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی فرآورده‌های خام دامی از 22 اسفند ماه تا 13 فروردین ماه سال آینده توسط این شبکه به اجرا گذاشته می‌شود.

وی کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان را از اهداف مهم اجرای این طرح برشمرد و ادامه داد: به منظور اجرای این طرح 10 اکیپ از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی اراک یک‌هزار و 156 مرکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی را مورد بازرسی و نظارت قرار خواهند داد.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک با اشاره به موارد بهداشتی که شهروندان باید در هنگام خرید فرآورده‌های دامی به آن توجه کنند بیان کرد: شهروندان باید دقت کنند تا فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز، آلایش خوراکی دام و طیور و ... را صرفا از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه کرده و از خرید این محصولات از دست‌فروشان و دوره‌گردان خودداری کنند.

سلمان‌نژاد ادامه داد: شهروندان همچنین باید به این نکته توجه کنند که مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر، سنگدان و دل) فقط به صورت بسته‌بندی بهداشتی که دارای مشخصات کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضاست، عرضه می‌شود در غیر این صورت از خرید آن خودداری کنند.

وی با بیان اینکه خارج کردن گوشت مرغ از بسته‌بندی و قطعه کردن آن در محیط مغازه مرغ فروشی به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی‌های ثانویه و تقلبات احتمالی ممنوع است از شهروندان خواست از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک شده و یا قطعه‌بندی شده در مغازه مرغ‌فروشی خودداری کنند.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول