اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

گردشگران از حضور در مناطق بکر اردبیل خسته نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: گردشگران حاضر در این استان در ایام نوروز و تابستان از فضاهای طبیعی و بکر تفریحی، توریستی خسته و دلگیر نمی‌شوند.

گردشگران از حضور در مناطق بکر اردبیل خسته نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اردبیل اظهار داشت: ما با همراهی دستگاه‌های مختلف تمام تلاش و سعی خود را به کار گرفته‌ایم تا تعطیلات مناسب و ایام تفریح و گردش متنوع را برای گردشگران نوروزی در نظر بگیریم تا از ایام فراغت خود بهترین استفاده و بهره‌برداری را بکنند.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده این استان آماده استقبال از مسافران نوروزی است و اقدامات هماهنگی با دستگاه‌های امدادی، نظارتی، انتظامی، راهداری، اورژانس و مراکز اقامتی و پذیرایی و اسکان انجام شده است.

ندایی خاطر نشان کرد: امسال سعی کردیم با آماده کردن فضاهای مختلف و متنوع مدت ماندگاری مسافران را افزایش دهیم تا گردشگران نوروزی بتوانند از این امکانات استفاده لازم را ببرند.

این مسئول یکی از زیرساخت‌های آماده شده برای افزایش حضور گردشگران را افتتاح راه اردبیل – سرچم و کاهش مدت مسافرت به سایر مقاصد اعلام کرد و ادامه داد: هر چند در این مسیر برخی امکانات و زیرساخت‌ها هنوز مهیا نشده اما با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط قرار است اکیپ‌های سیار پلیس راه، امداد و نجات، اورژانس و همچنین ارایه‌کنندگان برخی سرویس‌های بین‌راهی در این ایام آماده باشند و در 130 کیلومتر این مسیر خدماتی را به گردشگران و مسافران نوروزی ارایه کنند.

وی از آماده بودن تمام موزه‌های استان به همراه مراکز باستانی، تاریخی، گردشگری، آب‌های گرم، مجتمع‌های مسکونی و پذیرایی در استقبال شایسته از مسافران خبر داد و اضافه کرد: با شکل‌گیری ستاد تسهیلات سفر در مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و نگارخانه خطایی سعی داریم در مهلت باقی‌مانده هماهنگی‌های لازم را نیز انجام دهیم تا در کمال آرامش و اطمینان سفرهای نوروزی امسال را با صحت و سلامت بیشتر شاهد باشیم.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل تنوع برنامه‌های مراکز فرهنگی و خدمات‌رسان را بیان کرد و گفت: از تمام شهرداری‌های استان خواسته‌ایم تا در زیباسازی و نظافت عمومی تلاش کرده و در برگزاری جشن استقبال از بهار و نوروز 91 ما را یاری کنند.

ندایی از استقرار اکیپ‌ها و آلاچیق‌های پذیرایی از مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهر خبر داد و افزود: امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم بیشترین حجم سفرها را در سرعین، اردبیل، مشگین‌شهر و بیله‌سوار داشته باشیم که در صورت مساعد بودن شرایط جوی به یقین بر تعداد سفرها و مسافران حاضر افزوده می‌شود.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی تصریح کرد: در این ایام در سرویس‌دهی به مسافران و گردشگران در شهرهای مختلف با مشکل خاص مواجه نیستیم و امیدواریم با برگزاری آخرین جلسات هماهنگی بتوانیم اقدامات لازم را نیز انجام دهیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول