اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس ویژه کیش:

امن‌ترین شهر ایران آماده پذیرایی گردشگران نوروزی است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه کیش در سال‌جاری به عنوان امن‌ترین شهر کشور شناخته شده، گفت: پلیس این جزیره با شعار "سهم من در امنیت و آرامش کیش" و در آمادگی کامل به پیشواز گردشگران نوروزی می‌رود.

امن‌ترین شهر ایران آماده پذیرایی گردشگران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش، عزیزالله ملکی در یک نشست خبری با اصحاب رسانه در بخش نخست سخنان خود با اشاره به بحث انتخابات این رویداد را تعیین کننده و مهم توصیف و اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری مشارکت در انتخابات را امری دینی و ملی عنوان کرده‌اند، ما نیز براساس وظیفه خود به منظور جلوگیری از هر نوع قانون شکنی و تخلف و بدون جانب داری از هر کاندیدا در این عرصه حضور خواهیم یافت و با کسانی که قصد اخلال در نظم و امنیت فضای انتخابات داشته باشند، به شدت برخورد خواهیم کرد.

این مسئول انتظامی از تمام کاندیداها خواست چنان چه نتایج انتخابات به سود آنها نبود، سعه صدر داشته باشند و از ایجاد هرگونه فضای منفی و بحرانی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس نیز بر حسب وظیفه ذاتی خود بدون هیچ گذشتی با خاطیان برخورد می‌کند.

ملکی با اشاره به تعداد صندوق‌های اخذ رای در جزیره کیش تصریح کرد: در روز انتخابات با 12 صندوق ثابت و سه صندوق سیار فعالیت خود را آغاز خواهیم کرد و اعلام می‌کنیم که برای کنترل نظم و برقراری امنیت این صندوق‌ها نیروی انتظامی ویژه کیش از توانایی کامل برخوردار است.

* چهارشنبه سوری نباید مخل نظم شود

فرمانده انتظامی ویژه کیش با اشاره به برگزاری جشن آخرین چهارشنبه سال ابراز داشت: ما تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم خانواده‌ها با رعایت احتیاط مقابل خانه خودشان این جشن را برگزار کنند و ما هم در کنار آنها خواهیم بود چرا که دوست داریم این شب همچون سال گذشته با کمترین آسیب به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: ما برای برگزاری این جشن سنتی هیچ مکان خاصی را اعلام نکرده‌ایم و اعتقاد داریم مردم خودشان در امن‌ترین مکان به این جشن خواهند پرداخت و ما سعی داریم نقش کنترل کننده را ایفا کرده و کمتر از برخورد انتظامی استفاده کنیم.

ملکی ادامه داد: استفاده از مواد محترقه غیر مجاز جرم محسوب می‌شود و ما با این گونه افراد و همه کسانی که در این شب در معابر عمومی برای مردم مزاحمت ایجاد کنند، برخورد جدی و قاطع خواهیم داشت.

* در نوروز خودرو رانندگان متخلف سه روز توقیف می‌شود

این مسئول ارشد انتظامی کیش گفت: قرارگاه نوروزی پلیس از 25 اسفندماه دایر خواهد شد و با استقرار ایستگاه‌های پلیس در مراکز پرتردد برای برقراری نظم و امنیت تلاش خواهد کرد.

وی گفت: پلیس در این ایام به صورت 24 ساعته و با تمام توان در راستای برقراری آرامش گام خواهد برداشت.

ملکی از توقیف خودروی رانندگان متخلف در ایام نوروز خبر داد و افزود: در اجرای دقیق قانون از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد و با رانندگانی که با سهل انگاری نظم عمومی را بر هم بزنند برخورد خواهد شد ضمن اینکه خودرو این متخلفان به مدت سه روز در پارکینگ متوقف خواهد شد.

وی خطاب به کیشوندانی که قصد مسافرت با خودرو پلاک کیش به سرزمین اصلی را دارند اظهار داشت: تاکنون تنها با خروج 150 خودرو از کیش به سرزمین اصلی موافقت شده، ولی ما اعلام می‌کنیم که آمادگی پلاک کردن تا سقف 700 خودرو را نیز داریم و امیدواریم با همکاری سایر ارگان‌ها این مهم محقق شود.

ملکی تعامل و همدلی سازمان منطقه آزاد کیش با نیروی انتظامی این جزیره را راهگشای بسیاری از مشکلات عنوان کرد و گفت: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در همدل کردن ارگان‌های مختلف جزیره با یکدیگر تلاش وافری دارد و این خود یک موهبت بزرگ محسوب می‌شود.

* کیش امن‌ترین شهر کشور شد

فرمانده انتظامی ویژه این جزیره مرجانی با بیان اینکه امسال کیش امن‌ترین شهر کشور انتخاب شده است تصریح کرد: اینکه سارقان و تبهکاران در کیش ناامنی را احساس می‌کنند نشان از آن دارد که نیروی انتظامی اقدامات موثری را انجام داده و در همین راستا تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده یک امنیت پایدار را در این جزیره توریستی فراهم آوریم.

وی ادامه داد: کاهش 67 درصدی سرقت در جزیره کیش باعث شد تا به عنوان امن‌ترین شهر کشور انتخاب شویم.

این مسئول یادآور شد: البته کیش امسال را بدون تلفات جانی در بحث رانندگی پشت سر گذاشت و با کاهش 48 درصدی جرائم رانندگی جایگاه نخست را در قسمت راهنمایی و رانندگی کشور کسب کرد.

ملکی ادامه داد: این مهم در شرایطی حاصل شده که امسال نسبت به سال گذشته تعداد هزار و 400 دستگاه خودرو به رقم ورودی‌های خودرو به این جزیره اضافه شده است.

وی متذکر شد: کیش با کاهش قابل ملاحظه جرم و قاچاق مواد مخدر و افزایش 2.6 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده است.

ملکی در پایان اذعان داشت: پلیس کیش همچنین امسال در مباحث تکریم ارباب رجوع و فوریت‌های پلیسی جایگاه نخست را در کشور به دست آورد و طرح مدارس را به جای یک ماه در طول هفت ماه به خوبی اجرا کرده است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول