اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احیای مساجد احیای دین است

آیت‌الله صافی: مساجد احیا کننده جامعه و سیاست مسلمین هستند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: مساجد مهم‌ترین کانون‌های تجمع در اسلام بوده و عامل حیات اجتماعی و سیاسی مسلمین هستند.

آیت‌الله صافی: مساجد احیا کننده جامعه و سیاست مسلمین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با جمعی از مسئولین کانون‌های مساجد سراسر کشور اظهار داشت: مسجد در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نخستین خانه‌ای که خداوند در قرآن مردم را به آن سفارش کرده است، مسجد است و همه مسلمین باید با مسجد ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی جامعه مسجدی است و سنت‌های اسلامی و تعظیم شعائر همه در مساجد شکل می‌گیرد، اظهار داشت: در روایات اسلامی برای کسانی که برای اقامه نماز جماعت به مسجد می‌روند ثواب زیادی گفته شده است و دلیل عظمت این ثواب و پاداش این است که حیات دینی انسان وابسته به حضور در مسجد است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: در ابتدای ظهور اسلام هنگامی که پیامبر به مدینه رفتند در نخستین گام مسجدی بنا کردند، به این دلیل که  دین ما دین اجتماعی است و قوانین و منبرها و ارشاد مردم در مسجد صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مساجد احیا شوند دین احیا می‌شود، ابراز داشت: باید مردم به ویژه جوانان را به سمت مساجد سوق داد چون کسانی که به مساجد رفت و آمد می‌کنند از نظر بصیرت دینی با سایر افراد متفاوت هستند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داد: برنامه‌های اجرا شده در مسجد، برنامه‌هایی است که حیات دینی و اجتماعی را برای مسلمین به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهمیت حضور مردم در مساجد پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های مساجد باید طوری باشد که رغبت مردم را برای حضور در آن بیشتر کند و مرکزی که مردم باید به آن اقبال داشته باشند مسجد است.

استاد حوزه علمیه افزود: از ویژگی‌های مساجد این است که مردمی بوده و زیر اشراف مراکز دولتی نیستند و به واسطه حضور مردم استقلال اجتماعی و سیاسی دارند.

وی اظهار داشت: امام جماعت هر چه از علم، استقلال و اعتماد به نفس بیشتری بهره‌مند باشد به همان میزان موجب می‌شود اقبال و حضور مردم در مسجد بیشتر شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: هنر ما در مساجد باید جذب مردم و به وی‍ژه جوانان به خدا، اسلام، اخلاق دینی، ایثار و بصیرت باشد.

وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند با مساجد مبارزه کند و مردم باید در این سنگرها حاضر شوند و تنها جایی که سبب آدم سازی می‌شود، مسجد است.

این مرجع تقلید با اشاره به گسترش مساجد در سراسر جهان اظهار داشت: احداث این مساجد نشانگر خیل جمعیتی است که به اسلام گرایش پیدا می‌کنند و این مسئله به واسطه عظمت دین اسلام است.

وی در پایان حفظ و حضور در مساجد را بزرگترین شعائر اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: هرچه حضور مردم در مساجد با شکوه‌تر باشد عظمت اسلام و هویت اسلامی بیشتر حفظ می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول