اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

50 مسجد چهارمحال و بختیاری مجری طرح نهج‌البلاغه می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از آغاز نام نویسی دوره آموزشی تفسیر قرآن و مفاهیم نهج البلاغه در 50 مسجد این استان خبر داد.

50 مسجد چهارمحال و بختیاری مجری طرح نهج‌البلاغه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام شعبانعلی یوسفی ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: طرح آموزش تفسیر قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه با همکاری مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن و با برگزاری 500 جلسه قرآن آموزی به مدت دو ماه در مساجد شاخص استان اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح علاوه بر توانمندسازی افزون بر 2 هزار نفر از علاقه‌مندان به علوم قرآنی در قرائت و ترجمه آیات قرآن و عبارات نهج البلاغه، موجب آشنایی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان با معارف اسلامی و ارتقای بینش و معرفت دینی می‌شود.

یوسفی افزود: در این طرح، سوره‌‎های لقمان، یوسف، حجرات و دیگر آیات مرتبط با موضوعات و مفاهیم نهج‌البلاغه با استفاده از کتب منتخب همچون تفسیر نمونه، راه روشن 2، و جزوه جوانان و نوجوانان از دیدگاه امیرالمؤمنین و با حضور اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، روحانیون طرح هجرت و مستقر و ائمه جماعات و مسئولان حوزه‌های علمیه برای شرکت کنندگان ترجمه و تفسیر می‌شود.

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شاخصه‌های انتخاب مساجد این استان، گفت: دارا بودن امام جماعت ثابت، برگزاری حداقل دو نوبت نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا و فعالیت کانون فرهنگی، پایگاه بسیج و هیئت امنا از شاخصه‌های انتخاب مساجد استان در اجرای طرح تفسیر قرآن و مفاهیم نهج البلاغه است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح از 15 اسفند امسال آغاز و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری به برگزاری آزمون کتبی پایان این دوره آموزشی برای شرکت کنندگان اشاره کرد و گفت: در همایش اختتامیه این طرح از افرادی که موفق به کسب بیشترین امتیاز در آزمون کتبی شوند تجلیل می‌شود.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در دوره آموزشی تفسیر قرآن و مفاهیم نهج البلاغه می‌توانند تا 15 اسفند امسال با مراجعه به کانون‌های فرهنگی مساجد در این طرح نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول