اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان خبر داد

اجرای 8 طرح بزرگ آبخیزداری در دشتستان

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان از اجرای هشت طرح بزرگ آبخیزداری در دشتستان خبر داد.

اجرای 8 طرح بزرگ آبخیزداری در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامحسین خسروی صبح امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از حوزه تغذیه مصنوعی نینیزک از توابع شهرستان دشتستان اظهار داشت: تامین به موقع آب کشاورزی در شهرستان دشتستان که بیش از 70 درصد تولیدات کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با تمام توان در این راستا تلاش کنیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته در شهرستان دشتستان در راستای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اقدامات فراوانی صورت گرفته و رضایت کشاورزان شهرستان در این عرصه را شاهد بوده‌ایم.

خسروی با اشاره به خشکسالی‌هایی که در سال‌های اخیر در منطقه شاهد آن بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: بهترین روش برای مقابله با خشکسالی، کنترل روان آب‌های سطحی است که لازمه آن نیز توسعه و کمک در حوزه آبخیزداری است.

این مسئول بیان داشت: شهرستان دشتستان دارای مساحت بالایی از حوزه آبخیزداری اصلی است که چندین حوزه آبخیز فرعی را در خود جای داده است.

فرماندار دشتستان ادامه داد: حوزه فرعی آبخیزداری رودخانه شاپور، رودخانه دالکی، رودخانه حله، شهری برازجان، خون کلمه فاریاب، دهرود بوشکان از حوزه‌های آبخیزداری فرعی شهرستان دشتستان هستند.

خسروی از اجرای هشت طرح بزرگ آبخیزداری در دشتستان خبر داد و عنوان کرد: هشت پروژه بزرگ آبخیزداری با اعتبار بالغ بر 15 میلیارد و 250 میلیون تومان در شهرستان دشتستان اجرا شده که تاثیر مهمی در حفاظت از منابع آبی و طبیعی شهرستان دشتستان داشته است.

وی در همین راستا اذعان داشت: این پروژه‌ها در قالب پروژه‌های سنگی و خاکی، سنگی و ملاتی، نهالکاری، خشکه‌چین، گاوبیان و ... در سطح شهرستان اجرا شده است.

فرماندار دشتستان تصریح کرد: هدف از اجرای پروژه‌های آبخیزداری کنترل روان‌ آب‌های سطحی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی در مساحت یک‌هزار و 883 هکتار است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول