اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

تخصیص 50 درصدی اعتبارات حوزه آبخیزداری استان زنجان

خبرگزاری فارس: مهدی نوربخش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: حفاظت از منابع آب و خاک از طریق حفظ و احیای پوشش گیاهی و جنگلی صورت می‌گیرد.

تخصیص 50 درصدی اعتبارات حوزه آبخیزداری استان زنجان

 به گزارش خبرنگار فارس از زنجان وی با بیان اینکه جمع‌آوری روان‌ آب‌ها در فصول غیراضطراری از روش‌های حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری محسوب می‌شود، افزود: آبخیزداری با هدایت سفره‌های زیرزمینی موجب کنترل سیلاب‌ها و تقویت منابع آبی قابل استفاده از طریق پخش سیلاب‌ها و آبخوانداری می‌شود.

رئیس اداره امور اجرایی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یادآور شد: بهبود شرایط زیست محیطی حوزه‌ها، ایجاد اشتغال و ارتقای سطح معیشت حوزه‌نشینان و جلوگیری از مهاجرت از حوزه‌ها از ویژگی‌های مطلوب آبخیزداری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری به صورت پیشگیرانه بوده و به صورت ریشه‌ای مشکلات حوزه‌های آبخیز را حل می‌کند.

نوربخش با اشاره به فناوری ساده و کم‌هزینه بودن آبخیزداری خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری نسبت به سایر روش‌ها ساده و ارزان است.

وی بودجه اختصاص یافته به حوزه آبخیزداری استان را 9 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ از طریق استان به این حوزه اختصاص یافته است.

رئیس اداره امور اجرایی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه 30 میلیارد ریال نیز در سال جاری به آبخیزداری استان اختصاص یافته است، بیان داشت: این میزان از طریق اعتبارات ملی برای این  امر در استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 50 درصد اعتبارات به استان تخصیص یافته است، افزود: استان زنجان ظرفیت‌های لازم برای اجرای پروژه‌های مختلف آبخیزداری را دارد.

نوربخش تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان در زمینه اجرای طرح‌های آبخیزداری در صورت اختصاص اعتبارات بیشتر این برنامه‌ها در استان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پخش سیلاب در ینگجه زنجانرود در سال گذشته تصریح کرد: پخش سیلاب خراسانلو نیز از سال 88 آغاز شده و در سال جاری نیز ادامه دارد.

رئیس اداره امور اجرایی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از احداث بندهای رسوب‌گیر در حوزه‌های آق‌بلاغ در زنجان، ایچ در شهرستان ایجرود و گچه قشلاق در شهرستان طارم خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال جاری پروژه‌های احداث بند رسوب‌گیر در حوزه کینه‌ورس ابهر اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: حوزه مقانلوی شهرستان ماهنشان نیز در سال جاری اجرایی می‌شود.

نوربخش با اشاره به احداث دیواره حفاظتی در اوچ‌تپه شهرستان ایجرود، یادآور شد: برای کنترل سیلاب، پروژه  دیواره حفاظتی در ولیدر طارم نیز در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه عالی قاپوی خدابنده نیز ترکیبی از عملیات خاکی و احداث بند رسوب‌گیر از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول