اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم و مسئولان

طرح آبخیزداری روستای دشت پلنگ دشتی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور شماری از مردم و مسئولان شهرستان دشتی، طرح آبخیزداری روستای دشت پلنگ دشتی افتتاح شد.

طرح آبخیزداری روستای دشت پلنگ دشتی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، ظهر امروز اجرای بندهای سنگی و ملاتی  دشت پلنگ شهرستان دشتی در روستای رمک و کناربندک نیز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرپرست اداره منابع طبیعی دشتی در این آیین گفت: وسعت عرصه زیرپوشش 4 هزار و 821 هکتار  و با اعتبار 13 هزار و 500 میلیون ریا‌ل از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

یوسف امیری افزود: اجرای عملیات سنگی و ملاتی به طول تاج 59 و 60 متر و ارتفاع 10 و 12 متر و حجم عملیات سنگ و سیمان 11 هزار و 602 متر مکعب با بتن‌ریزی 341 متر‌مکعب احداث شده است.

وی یادآور شد: حجم عملیات پی‌کنی 104 هزار و 64 متر مکعب و حجم خاکبرداری 9 هزار و 102 متر مکعب و حجم عملیات خشکه چینی نیز 503 متر مکعب است.

امیری خاطر نشان کرد: حجم مخزن در مجموع 250 هزار متر‌مکعب و میزان استحصال آب در سال با چهار مرحله آبگیری در سال حدود یک میلیون مترمکعب است.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف از اجرای این طرح پیشگیری و مهار سیل، تغذیه سفرهای آب زیرزمینی است.

وی با اشاره به وسعت و میزان کلی اراضی ملی در شهرستان دشتی افزود: اراضی ملی این شهرستان 486 هزار و 927 هکتار، وسعت جنگل‌ها اعم از دست کاشت و طبیعی به میزان 63 هزار و 427 هکتار و وسعت مراتع در دشتی بیش از 300 هزار هکتار است.

امیری ادامه داد: این اداره پس از پیروزی انقلاب اسلامی پروژه‌های متعددی در بخش‌های جنگل، مرتع، بیابان و آبخیزداری اجرا کرده است.

وی ادامه داد: بیابان‌زدایی، جنگل‌کاری حاشیه جاده، احداث بندهای خاکی، جنگل‌کاری‌، بذرکاری بادام کوهی، بوته‌کاری در مراتع، ذخیره نزولات آسمانی، احداث آب انبار برای دامداران، مرمت چند‌ چشمه، قرق مراتع، تجهیز پارک جنگلی، احداث کمربند حفاظتی‌، احداث بندهای خاکی همراه با سرریز سنگ پیمان، ایجاد سنگ سیمانی، احداث بندهای خشک چین از مهم‌ترین برنامه‌های منابع طبیعی بوده است.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول