اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر

اجرای پروژه‌های آبخیزداری در نهبندان ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و به منظور تقویت منابع آبی زیرزمینی اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان ضروری است.

اجرای پروژه‌های آبخیزداری در نهبندان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی‌راد صبح امروز در دیدار با مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌‌جنوبی اظهار داشت: ابتدا باید از حضور مکرر و مؤثر مدیر اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و سایر کارشناسان این اداره‌کل به نهبندان تشکر کنم.

وی ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری می‌تواند با تقویت سفره‌های آبی در توسعه کشاورزی و پس از آن برای اشتغال‌زایی در این بخش مؤثر واقع شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان تاکنون در حوضه آبخیزداری عملکرد قابل قبولی را در کارنامه خویش داشته است، تصریح کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر این نهاد توانسته با اجرای طرح‌های آبخیزداری کمک حال کشاورزان، بخش کشاورزی و تأمین‌ بخشی از آب مورد نیاز شهرستان باشد.

شرافتی یادآور شد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر اجرای پروژه‌های آبخیزداری در نهبندان ضروری است و به همین منظور فرماندار شهرستان به این طرح‌ها توجه خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه از محل طرح توسعه نهبندان امسال برای این نهاد مبلغ 700 میلیون تومان اعتبار اختصاص دادیم، اضافه کرد: این اعتبارات در راستای تعریف و اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح شهرستان لحاظ شده است.

فرماندار نهبندان افزود: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح شهرستان به ویژه در مناطق روستایی می‌توانیم بخش کشاورزی و دامپروری را در روستاها رونق دهیم و در اثر اشتغال‌زایی از این بخش‌ها نیز می‌توانیم سبب ماندگاری مردم در روستا شده و از مهاجرت آنان جلوگیری به عمل آوریم.

شرافتی از اجرای عملیات هلالی آبگیر در 450 هکتار در دشت‌ها و منابع ملی شهرستان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: در هر هکتار بیش از 60 هلالی آبگیر ایجاد و هر هلالی میزان یک‌ هزار لیتر آب ظرفیت دارد.

وی ادامه داد: این هلالی‌ها در مناطق مزار آقا سیدعل(ع) و بندگوش انجام شده که برای این میزان عملیات اعتباری بالغ بر 54 میلیون تومان هزینه شده است.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: از مهم‌ترین مزایای این هلالی‌ها می‌توان به جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی و افزایش منابع آبی زیرزمینی اشاره کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان نیز در این جلسه افزود: مسئولان شهرستان به ویژه شخص فرماندار تاکنون به این نهاد توجهی خاص داشته و با اختصاص اعتبارات خوب و کافی به این اداره در حقیقت به ارزش و اهمیت کار منابع طبیعی و آبخیزداری با توجه به زلزله خاموش (خشک‌سالی) در منطقه پی بردند.

ابراهیم علیپور تصریح کرد: از امروز 27 بهمن‌ماه حدود 40 هزار اصله نهال از ارقام زبان گنجشک، سرو، کاج، زیتون تلخ، بادام، ارغوان و اقاقیا بین شهروندان توزیع می‌شود که این مهم به منظور گسترش و توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول