اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قم انجام شد

آغاز عملیات اجرایی دو طرح آبخیزداری در قم

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار قم و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، عملیات اجرایی کنترل سیل حوزه آبخیز پردیسان و مطالعات تفضیلی حوزه آبخیز قمرود آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی دو طرح آبخیزداری در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور در این مراسم با اشاره به ضرورت اجرای پروژه‌های آبخیزداری اظهار کرد: آب و خاک از سرمایه‌های مهم کشور محسوب شده و توسعه پایدار منوط به حفظ این دو سرمایه است.

وی با بیان اینکه آبخیزداری و کنترل و مهار منابع آب و خاک از نقش و اهمیت بسزایی برخوردار است افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری به توسعه و حفظ منابع طبیعی و تغذیه منابع آبی و خاکی کمک خواهد کرد.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت توجه به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان قم به لحاظ موقعیت و شرایط خاص جوی استان، به آغاز عملیات اجرایی کنترل سیلاب حوزه آبخیز پردیسان اشاره و تصریح کرد: پیش بینی سکونت بالغ بر 300 هزار نفر جمعیت در این نقطه از شهر و قرار گرفتن در مسیر عبور سیلاب‌های فصلی، به عنوان یک تهدید همیشگی، لزوم اجرای این طرح را ضروری کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور با اشاره به اینکه این طرح با اجرای 10 سازه سنگی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث غیر مترقبه انجام می‌شود افزود: با اجرای این طرح علاوه بر کنترل سیلاب‌های مخرب حوزه‌های شهری قم و پردیسان و جلوگیری از هدر رفت آب و تقویت سفره‌های زیر زمینی از فرسایش و هدر رفت خاک‌های حاصلخیز منطقه نیز جلوگیری خواهد شد.

وی مجموع وسعت حوزه آبخیز پردیسان را 22 هزار هکتار عنوان و افزود: باید طرح‌های آبخیزداری برای کل این حوزه و سایر حوزه‌های ضروری استان همراه با مطالعات و نظارت کافی و دقیق پیش بینی و اجرا شود.

استاندار قم به اهمیت اجرای این طرح‌ها در کل کشور اشاره و خاطرنشان کرد: سالانه به طور میانگین 130 هزار هکتار از جنگل‌ها و یک میلیون هکتار از مراتع کشور بر اثر سیلاب از بین رفته و یا دچار خسارت‌های جبران ناپذیر می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، میدان انتخابات را رزمایش واقعی قدرت نظام دانست و افزود: حضور پر شور و حماسی مردم در رزمایش و مانور عظیم انتخابات 12 اسفند ماه، دشمن را وادار به عقب نشینی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات تجلی حس مشارکت و مسئولیت پذیری افراد برای تعیین سرنوشت اجتماعی است گفت: روز جمعه مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی همانند حماسه 22 بهمن با حضور دشمن شکن و حماسی خود ضمن نمایش میزان وفاداری و پایبندی خود به آرمان‌های مقدس نظام و انقلاب ، برگ زرین دیگری بر افتخارات خود ثبت کرده و زمینه شکل گیری مجلسی قوی، مقتدر و کارآمد را فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول