اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل موزه‌های ایران تاکید کرد

تبدیل موزه‌ها به مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل موزه‌های ایران با بیان اینکه نباید به اشیای موجود در موزه‌ها ارزش مالی نگاه کرد، گفت: باید با معرفی موزه‌ها آن‌ها را به مراکز تحقیقاتی تبدیل کنیم.

تبدیل موزه‌ها به مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم حجری صبح امروز در نخستین همایش موزه‌داران کشور که به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در شیراز برگزار شد گفت: اینکه اشیایی را در موزه‌ها نگه داشته و هیچ برنامه‌ای برای معرفی آن‌ها نداشته باشیم، ارزشی ندارد.

حجری تصریح کرد: همچنین باید برای پویایی موزه‌ها آن‌ها را به مراکز تحقیقاتی و پژوهشی تبدیل کرده و به عنوان شی فرهنگی و قابل توسعه به آن توجه داشته باشیم.

حجری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محتوا یکی از موضوع‌های چالش برانگیز در موزه‌ها است که در واقع خلاهای محتوایی نقص موزه‌ها به شمار می‌رود و باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: طراحی موزه‌های منطقه‌ای یک نوع الگوسازی است که می‌تواند در نقاط مختلف کشور برای رفع این نقص دنبال شود.

این مقام مسئول یکی از چالش‌های موزه‌ها را معماری آن‌ها دانست و  تصریح کرد: بنای موزه‌ها اهمیتی کمتر از آثار ندارد که باید بر مبنا و تناسب اشیای موجود در آن طراحی شوند.

حجری بیان داشت: معتقدیم اگر برای محتوای خاصی معماری را دنبال می‌کنیم بی‌شک محتوا است که مهم به شمار می‌رود و باید روی این موضوع با ارائه طرح‌های مختلف برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: موضوع سکون و بی‌تحرکی موضوع‌ها از دیگر نقاط ضعف موزه‌ها است که باید آن‌ها را با نیازهای روز تطبیق داده و از بی‌تحرکی خارج کنیم.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول