اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی:

سیمای سهند از موزه قاجار به دیدار نوروز می‌رود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: ویژه برنامه عیدنوروز 91 سیمای سهند مرکز آذربایجان‌شرقی از موزه قاجار تبریز پخش می‌شود.

سیمای سهند از موزه قاجار به دیدار نوروز می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس تبریز، تراب محمدی عصر امروز در حاشیه بازدید از موزه قاجار تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: این برنامه تلویزیونی به صورت زنده از محل این خانه تاریخی به استقبال سال نو می‌رود و میهمان دوستداران آذربایجان‌شرقی و تبریز در سراسر دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: ع‍م‍‍ارت ب‍زرگ و م‍ن‍ح‍ص‍ر ب‍ف‍رد  موزه قاجار در ت‍ب‍ریز یادآور ب‍خش مهمی از ت‍‍اریخ م‍‍ع‍‍اص‍ر ایران است که پخش برنامه نوروز باستانی کشورمان از آن می‌تواند م‍روری بر ت‍‍اریخ ش‍‍ه‍ر ت‍ب‍ریز و

آذربایجان‌شرقی باشد.

محمدی یادآور شد: م‍وزه ق‍‍اجار در ع‍م‍‍ارت دیوانی ام‍ی‍رن‍ظ‍ام گ‍روس‍ی از ام‍رای ب‍زرگ ق‍‍اجاریه در ت‍ب‍ریز ایجاد ش‍ده است که از م‍‍ع‍دود م‍وزه‌ه‍‍ای ت‍خصصی و م‍وضوعی در س‍طح ک‍ش‍ور به شمار می‌رود.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان خانه امیرنظام گروسی را یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین خانه‌های تاریخی به جا مانده در استان عنوان کرد و گفت: این خانه پس از مرمت و بازسازی، تبدیل به موزه قاجار شد که همواره م‍ورد استقبال اه‍‍الی ف‍ره‍ن‍گ و م‍ح‍ق‍ق‍‍ان ع‍ل‍م ت‍‍اریخ ق‍رار گ‍رف‍ت‍ه اس‍ت.

محمدی تصریح کرد: از ت‍زئینات خ‍‍ان‍ه ت‍‍اریخی امیرن‍ظ‍ام می‌ت‍وان ب‍ه گ‍چ‍ب‍ری‌ه‍‍ای زیب‍‍ا و م‍ن‍ق‍وش در ن‍م‍‍ای ش‍م‍‍الی و غ‍ربی، پ‍ن‍ج‍ره‌ه‍‍ای م‍ش‍ب‍ک اروسی ب‍‍ا شیش‍ه‌ه‍‍ای رنگی، ش‍ومین‍ه سنتی، ح‍وض‍خ‍‍ان‍ه، گچبری و آینه ک‍‍اری س‍ق‍ف ش‍‍اه‌نشین اش‍‍اره ک‍رد.

وی تاکید کرد: انتخاب این محل برای تهیه و پخش برنامه نوروزی صدا و سیمای آذربایجان شرقی از محل این خانه موزه تاریخی و زیبا نشان دهنده ذوق و سلیقه بالای مدیران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و تهیه کننده خوب این برنامه آقای رحمان مفاتحی است که  امیدواریم برای مخاطبان این رسانه در آغاز سال نو بسیار دلنشین باشد.

محمدی در پایان افزود: معرفی زیبای جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی در سراسر ایران مدیون

رسانه‌هاست که شبکه سهند بیشترین سهم را دراین مهم بر عهده دارد و سازمان میراث فرهنگی در این خصوص مرهون خدمات خبرنگاران، تهیه کنندگان و تولید کنندگان برنامه‌های متنوع صدا و سیمای استانی است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول