اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت

بازدید 20 هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی و تاریخی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر موزه تاریخ طبیعی و تاریخی زنجان گفت: 20 هزار نفر فقط در تعطیلات ایام نوروز و تابستان سال جاری از موزه تاریخ طبیعی و تاریخی استان زنجان بازدید کردند.

بازدید 20 هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی و تاریخی زنجان

مرتضی صمیمی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه استقبال از موزه بسیار بالا است، اظهار داشت: کمبود فضا برای نمایش اشیا تاریخی از مشکلات اساسی این موزه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بازدید از موزه‌ها نسبت به سال‌های 88 کمتر شده است، خاطر نشان کرد: استفاده از سفر کارت و نصب بنرهای تبلیغاتی در میادین، ورودی‌ها و خروجی شهر از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در راستای تبلیغ این موزه محسوب می‌شود.

مدیر موزه تاریخ طبیعی و تاریخی استان زنجان با اشاره به بخشنامه‌ای مبنی بر نیم بها بودن بازدید از موزه‌ها با استفاده از کارت الکترونیکی سفر، اضافه کرد: در استان زنجان به صورت رایگان از این کارت‌ها استفاده می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه تورهای گردشگری در داخل استان زنجان راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: تمهیداتی در زمینه نیم بها بودن خدمات و بازدید از موزه‌ها برای تورهای داخلی و خارجی اندیشیده شده است.

صمیمی‌فرد با اشاره به اینکه بخش تاریخی موزه خصوصی تاریخ طبیعی و تاریخی زنجان شامل 6 هزار سکه در دوره‌های هخامنشی و قبل از هخامنشی، اسکناس، تمبر، روزنامه‌ها، اسناد و نسخ خطی، اشیاء مفرغی و سفالی و مهرهای گلی می‌شود، ادامه داد: مدال فرماندهان رومی متعلق به دوره اشکانی و کوچک‌ترین انگشتر دنیا از جمله شاخص‌ترین اشیاء تاریخی این گنجینه خصوصی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول