اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

50 درصد محصولات تولیدی کشاورزی آذربایجان‌شرقی مازاد بر مصرف است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: 50 درصد از محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی مازاد بر مصرف است.

50 درصد محصولات تولیدی کشاورزی آذربایجان‌شرقی مازاد بر مصرف است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در گردهمایی اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان تبریز که در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل سالن پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه غرب و شمال‌غرب کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه انتخابات یک آزمون بزرگ الهی در نظام اسلامی است، اظهار کرد: آحاد جامعه به خصوص بهره‌برداران بخش کشاورزی که بیش از 30 درصد شاغلان کشور را به خود اختصاص داده‌اند باید با کمک یکدیگر، هر یک بر اساس جایگاهی که در آن قرار دارند رسالت مهم خویش را به خوبی در این عرصه خطیر ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور دشمن‌شکن در عرصه خطیر انتخابات، توطئه‌ها و دسیسه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد، افزود: از این رو همگان باید نسبت به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

محمدیان با اشاره به اینکه ایران اسلامی به کشوری تبدیل شده است که نه تنها معادلات و مناسبات منطقه‌ای بلکه تحولات اجتماعی و سیاسی بین‌المللی کاملا متاثر از مواضع اصولی و عدالت‌خواهانه آن است، ادامه داد: ظهور قدرت جدید و ناشناخته اراده مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پازل هماهنگ و از پیش ساخته جهان دو قطبی را بر هم زده و آغازگر سونامی غلبه اراده ملت‌ها بر حاکمان مستبد و دست‌نشانده شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه تصویب تحریم‌های همه‌جانبه صنعتی و تکنولوژیکی، تلاش برای محدود ساختن روابط اقتصادی و تجاری، ترور دانشمندان و مهندسان جوان و نوآور ایرانی، بستن راه‌های تبادل علمی و هزاران اقدام مذبوحانه از این قبیل همه و همه برای آن است که با فشار آوردن بر مردم یکپارچه متحد و همیشه در صحنه ایران اسلامی، ایشان را از پیگیری اهداف و آرمان‌های والای انقلاب مأیوس و دلسرد سازد، ادامه داد: آنها از این مطلب غافل هستند که تمام این دست و پا زدن‌های بی‌ثمر تنها به فشرده‌تر شدن صفوف همدلی و استوارتر شدن عزم و اراده ملی ایرانیان مسلمان منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی در سال ‌جاری در بخش آبیاری تحت فشار مقام نخست کشور را کسب کرده است، ادامه داد: از 10 هزار هکتاری که در سال ‌جاری متعهد شده بودیم توانستیم با کمک بهره‌برداران بخش، هفت هزار و 500 هکتار آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی استان صورت دهیم.

محمدیان با اشاره به ثبت‌نام 340 هزار فعالیت کشاورزی در قالب بیش از 168 هزار بهره‌بردار در سامانه هوشمند شناسنامه بهره‌برداران کشاورزی گفت: این موضوع نشان‌دهنده این است که قشر عظیمی از جمعیت استان در قالب خانواده بزرگ کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم نقش ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از محصولات کشاورزی تولید شده در آذربایجان‌شرقی مازاد بر مصرف است، افزود: خوشبختانه به فضل الهی و همت بهره‌برداران بخش کشاورزی و مدیران مجموعه سازمان توانسته‌ایم در بیش از 93 درصد از محصولات خودکفا شده و هم‌اکنون بیش از 50 درصد از  4 میلیون و  900 هزار تن محصول کشاورزی مازاد بر مصرف داریم که این میزان به سایر استان‌ها و کشورهای مختلف صادر می‌شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول