اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز علمی کاربردی کشاورزی خوزستان خبر داد

آموزش مهارت‌های کار‌آفرینی در مجتمع آموزشی کشاورزی خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکزآموزشی علمی کاربردی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه تولیدات کشاورزی مهم‌ترین دستاورد این مجتمع آموزشی با قدمتی 16 ساله است.

آموزش مهارت‌های کار‌آفرینی در مجتمع آموزشی کشاورزی خوزستان

ماشاء الله خادم الرسول در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اینکه بیشترین دوره‌های این دانشگاه، مربوطه به شیلات و تولید فرآوری خرما و دامپزشکی است، اظهار داشت: این دانشگاه دارای دو مرکز آموزشی درشهرهای اهواز و دزفول است که در اهواز دوره‌های کاردانی در گرایش‌های شیلات، دامپزشکی، پرورش زنبور عسل، آبخیزداری و تکنسین گیاه پزشکی و 2 رشته کار‌شناسی شیلات و تولید بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی را برگزار می کند.

وی اهمیت دوره‌های کاردانی در مراکز علمی کاربردی در رشته تولید فرآوری‌های خرما درسطح هشت شهرستان خرماخیز خوزستان را بسیار مهم برشمرد و افزود: خوزستان نخستین و بزرگ‌ترین تولید کننده خرما و بیشترین صادرکننده کشور دراین خصوص است و به همین علت تأسیس مقطع کار‌شناسی این رشته در برنامه ما قرار گرفته است.

خادم الرسول گفت: مرکز آموزشی علمی کاربردی جهاد کشاورزی شهر اهواز 350 دانشجوی در حال تحصیل دارد و در مرکز علمی کاربردی جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز د بیش از 700 دانشجو در 7 رشته کاردانی و 7 رشته کار‌شناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی مهم‌ترین رشته‌های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی دزفول را تکنولوژی پرورش گاو، تکنولوژی پرورش طیور، مکانیزاسیون ماشین‌های کشاورزی، گل وگیاه زینتی، تولید دانه‌های روغنی، تولید محصولات باغی در 2 مقطع کاردانی و کار‌شناسی خواند که رشته نگهداری از شبکه‌های آبیاری نیز در مقطع کار‌شناسی به این رشته‌ها افزوده خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: مرکز علمی کاربردی جهاد کشاورزی خوزستان مهارت‌های لازم کاربردی برای ورود افراد به عرصه کار و اشتغالزایی را آموزش می‌دهد و نقش مهمی در اشتغالزایی جوانان در بخش خصوصی دارد.

خادم الرسول یادآور شد: تعداد زیادی از دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه کارگاه‌های تولید و ادوات کشاورزی یا سرویس نگهداری ادوات کشاورزی را دارند و حتی اگر دربخش دولتی یا خصوصی مطرح نباشند در زمینه کارآفرینی توانسته‌اند موفق عمل کنند واین باعث افتخار مرکز علمی کاربردی جهاد کشاورزی خوزستان است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول