اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز برگزار می‌شود

برپایی نمایشگاه معرفی خانه‌های تاریخی در تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: ‌به مناسبت ایام نوروز نمایشگاه معرفی بیش از 40 خانه تاریخی شهر تبریز در قالب پوستر برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه معرفی خانه‌های تاریخی در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: این نمایشگاه در خانه تاریخی یحیی ذکاء که در حال حاضر به عنوان اداره روابط عمومی امور فرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در اکثر ایام سال نمایشگاه‌هایی با موضوعات متفاوت در این مکان دایر است که از میان آنها می‌توان به نمایشگاه دائمی آثار مرحوم یحیی ذکاء از جمله کتابخانه شخصی او که به میراث فرهنگی هدیه داده است، اشاره کرد.

محمدی ادامه داد: خانه ‌یحیی ذکا‌ء (ایران‌شناس و پژوهشگر تاریخ هنر ایران) که به خانه لاله‌ای معروف است، یکی از جاذبه‌های تاریخی استان محسوب می‌شود که دارای نمای آجری‌، حیاط و باغچه است و در بالکن‌های آن سرستون‌ها و ستون‌های گچ‌بری‌شده دیده می‌شود.

وی افزود: این بنا در دو طبقه با عرصه 900 مترمربع احداث شده و در سال‌های گذشته به عنوان «دفتر پژوهش‌های تاریخی یحیی ذکاء‌» مورد استفاده قرار می‌گرفته و در سال 1379 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

استاد ذکاء در برنامه‌ریزی و راه‌اندازی بسیاری از موزه‌ها در تهران و شهرستان‌ها در 40 سال اخیر نقش‌‌ بسزایی داشته است ‌و می‌توان وی را یکی از بنیان‌گذاران موزه در ایران دانست‌.

انتهای پیام/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول