اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

5 برابر شدن تعداد انجمن‌های میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در طول چهار سال اخیر، تعداد انجمن‌های میراث فرهنگی استان با رشد پنج برابری مواجه شده است.

5 برابر شدن تعداد انجمن‌های میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، تراب محمدی در حاشیه همایش انجمن‌های میراث فرهنگی شهرستان مراغه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در طول چهار سال اخیر، تعداد انجمن‌های میراث فرهنگی استان با رشد پنج برابری مواجه شده است، اظهار کرد: تعداد این انجمن‌ها از 79 مورد در سال 86 به 611 انجمن در سال 90 ارتقا یافته است.

محمدی خاطرنشان کرد: با رشد چهار برابری در تعداد اعضای این انجمن‌ها نیز، تعداد اعضا از 255 نفر به 3 هزار و 26 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون در هر شهرستان استان حداقل یک انجمن فعال وجود دارد، افزود: مراغه رتبه نخست پراکندگی و تعداد را در انجمن‌های میراث فرهنگی در میان شهرستان‌های استان دارا است که شهرستان‌های کلیبر، مرند، اهر و ورزقان پس از آن در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: 86 درصد این انجمن‌ها در مناطق روستایی و در کنار آثار تاریخی ثبت و شناسایی شده فعال بوده و بقیه در شهرها فعال هستند.

محمدی انجمن‌های میراث فرهنگی را پل ارتباطی با مردم عنوان کرد و گفت: هدف این انجمن‌ها جلب حمایت مادی و معنوی مردم و جلب مساعی همه‌جانبه آنها در زمینه حفظ میراث فرهنگی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه انجمن‌های میراث فرهنگی طی سال‌های اخیر به خوبی توانسته‌اند از عهده اهداف در نظر گرفته شده بر بیایند، اظهار کرد: انجمن‌های سراسر کشور به خصوص در سطح آذربایجان‌شرقی با استحکام‌بخشی و نظام‌مند کردن ساختار توانسته‌اند در راستای اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت حرکت کنند.

محمدی افزود: این انجمن‌ها نقش بسزایی در حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی، جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز و تخریب آثار تاریخی داشته و در سایر حوزه‌های این سازمان مانند مرمت بناهای تاریخی، پژوهش‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و رشد صنعت توریسم در استان نیز به خوبی همکاری کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: بسترسازی و حضور انجمن‌ها و اقوام مختلف که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارند بسیار حائز اهمیت است زیرا با مشارکت حداکثری به طور جدی و فراگیر در راستای هم‌افزایی می‌توان فعالیت‌های گسترده‌ای در نقاط مختلف کشور انجام داد.

محمدی تصریح کرد: اگر بخواهیم شورای تشکل‌های قوی و تاثیرگذاری داشته باشیم باید دارای فعالان مدنی و سازمان‌های غیردولتی حرفه‌ای باشیم که زمان و توان بیشتری به منظور پیشبرد و تخصصی شدن فعالیت اختصاص داده شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول