اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره منابع طبیعی قیروکارزین اجرا شد؛

کاشت 1500 نهال در اراضی ملی قیروکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی قیروکارزین گفت: با آغاز بارندگی‌ها و فراهم شدن شرایط اجرای پروژه‌های بیولوژیک، کاشت یک‌هزار و 500 نهال در اراضی ملی این شهرستان با همکاری بسیج سازندگی انجام شد.

کاشت 1500 نهال در اراضی ملی قیروکارزین
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالرضا محمدی بعد از ظهر امروز در حاشیه عملیات کاشت نهال در منطقه آبسکویه این شهرستان اظهار داشت: با نزول رحمت الهی باران و فراهم شدن شرایط اجرای پروژه‌های بیولوژیک اداره منابع طبیعی قیروکارزین اقدام به اجرای پروژه‌های نهال‌کاری، بذرپاشی و کپه‌کاری در بیش از 120 هکتار از عرصه‌های اراضی ملی کرده است.
وی با اشاره به کاشت درخت دارویی کنار در سطح 20 هکتار از اراضی ملی آبسکویه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان فارس در سال‌های گذشته ابراز داشت: کاشت ‌هزار و 500 نهال از نوع درخت آکاسیا ویکتوریا در طرح مرتع‌داری آبسکویه وسطی و غربی به همراه عملیات بذرپاشی با همکاری بسیج سازندگی، عشایر منطقه و بهره‌برداران از این عرصه‌های ملی در حال انجام است.
محمدی با معرفی نمونه بذرهای کاشته شده در این مرتع ادامه داد: بذرها مربوط به گونه‌های ماش گرمسیری، یونجه پولی فرما و اسکوتوتالا است که می‌تواند منبع غذایی خوبی نیز برای دام‌های عشایر باشد.‌
رئیس اداره منابع طبیعی قیروکارزین بیان داشت: در 20 هکتار از اراضی ملی مشرف به ارتفاعات دشت لار نیز در بخش افزر و در طرح مرتع‌داری قوری آرای کوهلار عملیات کاشت گونه انغوزه یکی از گیاهان با ارزش دارویی آغاز شده است.
این مقام مسئول از جوانه‌زنی گل‌های نرگس در پارک آبسکویه خبر داد و اضافه کرد: بر اثر بارندگی‌های چند روز گذشته جوانه‌های گل نرگس در سطح 3.5هکتار از پارک آبسکویه که به صورت دیم در سال‌های گذشته کشت شده سر از خاک بیرون آورده‌اند که با نزول باران و پراکنش مناسب در سال جاری از گل‌دهی خوبی برخوردار می‌شوند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول