اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه نقشه توسط دستگاه‌های متولی صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی پایگاه جامع اطلاعات اراضی ملی فارس

خبرگزاری فارس: با همکاری دستگاه‌های متولی و ارائه نقشه توسط آنها، پایگاه جامع اطلاعات در حوزه اراضی ملی فارس راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی پایگاه جامع اطلاعات اراضی ملی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ذبیح‌الله خدائیان رئیس کل دادگستری استان فارس در چهارمین نشست شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی فارس با اشاره به برخی پرونده‌های خاص و مهم اراضی این استان خواستار اقدام اعضا و مسئولان امور متولی زمین با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شیراز شد.
در ادامه این نشست علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب شیراز ضمن مروری بر مصوبات گذشته این شورا با برشمردن نقاط ضعف و قوت آن به ارائه برنامه‌ها و سیاست‌های شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی پرداخت.
وی مهم‌ترین چالش‌های پیش رو را تخریب و تصرف منابع ملی و اراضی مسکن و شهرسازی در این استان، تغییر وسیع کاربردی اراضی، تخریب باغات، موقوفه‌خواری و جعل اسناد رسمی مربوط به اراضی خواند و به ارائه سیاست‌های جدید خود در مورد مقابله با مشکلات پرداخت.
دادستان شیراز فقدان سیاست‌های منسجم در ادارات و نهادهای متولی امر زمین در این استان، عدم وجود بانک اطلاعاتی جامع و نبود پلیس تخصصی زمین و جنگل را عمده‌ترین مشکلات موجود خواند و خاطرنشان کرد: با تقویت پرسنل حفاظتی اراضی، ایجاد پایگاه جامع اطلاعاتی در مورد اراضی، حضور و نقش پررنگ‌تر صدا و سیمای مرکز فارس در زمینه پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و آگاهی بیشتر مردم در این مورد می‌توان زمینه سوء استفاده از اراضی را کاهش داد.
القاصی همچنین خواستار بازدید فصلی کارگروه‌های پیشگیری از تخریب و تصرف شورا از اراضی مهم این استان شد تا اعضا به صورت میدانی و از نزدیک مشکلات موجود را بررسی و رفع کنند.
در این نشست همچنین دبیر شورای تأمین استانداری فارس، مدیرکل منابع طبیعی این استان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس و مدیرعامل شرکت عمران صدرا به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
در این نشست مقرر شد تمام روسا و دادستان‌های شهرستان‌های فارس احکام صادره اعم از حقوقی و کیفری در مورد اراضی ملی و منابع طبیعی و املاک دولت را به دبیرخانه شورای پیشگیری از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی این استان ارسال کنند تا توسط دبیرخانه شورا مفاد و موضوع حکم بررسی شود.
همچنین با توجه به در معرض خطر بودن بعضی از اراضی ملی و منابع طبیعی و املاک دولتی مقرر شد که منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها نسبت به شناسنامه‌دار کردن این اراضی و املاک اقدام و حتی‌الامکان با تهیه برنامه نرم‌افزاری اقدامات پیشگیرانه را معمول و نتیجه را به دبیرخانه شورا منعکس کنند.
به گزارش فارس، به منظور ارزیابی و بررسی عملکرد دستگاه‌های عضو شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی نیز مقرر شد که هر یک از دستگاه‌های متولی امر زمین عملکرد خود را از بدو تشکیل شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی به تفکیک هر سال به دبیرخانه شورا اعلام تا در جلسه شورا مطرح و از دستگاه‌هایی که در این زمینه از عملکرد مثبت و قابل قبولی برخوردار بوده‌اند تقدیر شود.
به منظور تهیه نرم‌افزار کامپیوتری و ایجاد پایگاه جامع و کامل اطلاعات در حوزه اراضی مابین ادارات متولی زمین و دادگستری مقرر شد که ادارات ذی‌صلاح در امر زمین و مسکن نقشه‌های خود را برای تشکیل بانک اطلاعاتی به دبیرخانه شورا ارائه دهند تا با همکاری بین دستگاه‌ها نسبت به تهیه پایگاه جامع اطلاعات در حوزه اراضی اقدام شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول