اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کرمان خبر داد

تهیه طرح مرمت و احیای بناهای تاریخی کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: مطالعات، تهیه طرح مرمت و احیای تعدادی از بناهای تاریخی استان انجام شده و هم‌ا‌کنون در دست تجهیز کارگاه و مرمت هستند.

تهیه طرح مرمت و احیای بناهای تاریخی کرمان

هادی ایرانمنش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به سه حوزه حفاظت، مرمت و احیای معاونت میراث فرهنگی اظهار داشت: در سال‌های اخیر در این سه حوزه تلاش‌های گسترده و فعالیت‌های مؤثری انجام شده است.

وی با بیان اینکه حفظ و احیای بناهای تاریخی تمام شهرستان‌های استان در دستور کار است، افزود: مطالعات، تهیه طرح مرمت و احیای تعدادی از بناهای تاریخی استان انجام شده و هم‌ا‌کنون در دست تجهیز کارگاه و مرمت هستند.

ایرانمنش بیان داشت: در مرکز استان و شهرهای راین، ماهان و شهداد نیز همچنان تعداد 18 کارگاه مرمت فعال هستند که از شاخص‌ترین فعالیت‌های مرمتی می‌توان به بازسازی بازار کفاش‌ها، کاروانسرای گنجعلیخان، خانه امام جمعه «تبدیل به موزه پزشکی»، ساختمان پرورشگاه صنعتی «موزه معاصر» و احیا و بازسازی محور ورودی باغ شاهزاده ماهان اشاره کرد.

وی به احداث سرویس‌های بهداشتی شاه نعمت‌الله ولی ماهان تا اواخر سال جاری اشاره کرد و گفت: مرمت فضایی از این آستانه و تبدیل آن به موزه درب‌های تاریخی مجموعه در دستور کار است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به افتتاحیه میدان و حمام زنانه گنجعلیخان در ایام دهه فجر سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: میدان گنجعلیخان دارای چهار قرن قدمت و در محور فرهنگی تاریخی شهر کرمان قرار دارد و هر ساله شمار قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی از این مجموعه دیدن می‌کنند.

ایرانمنش به مرمت و بازسازی مقبره مشتاقیه «مشتاق علیشاه» کرمان اشاره کرد و گفت: این فعالیت با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تغییر کاربری به بناهای تاریخی بتوانیم از آنها بهره‌برداری فرهنگی و توریستی کنیم تا به جذب گردشگران که هدف اصلی این اداره کل هست، برسیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول