اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

مرمت و احیای 90 درصد از بناهای تاریخی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: تاکنون 90 درصد از بناهای تاریخی استان زنجان مرمت و احیا شده‌اند.

مرمت و احیای 90 درصد از بناهای تاریخی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی نقی‌زاده محجوب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال‌های اخیر از 66 بنای تاریخی در استان زنجان 85 درصد مرمت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 12 بنای تاریخی در استان زنجان توسط اداره کل میراث فرهنگی مرمت شده است، خاطر نشان کرد: دلیل عدم مرمت تعدادی از بناها دور از دسترس بودن و یا کم اهمیت بودن آن‌ها است که در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار نداشتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تاکنون 700 اثر تاریخی استان زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است، اضافه کرد: روند ثبت آثار با سرعت بیشتری پیش می‌رود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ثبت آثار را تا پایان سال به اتمام می‌رسانند.

وی تصریح کرد: در مجموع مرمت بناهای تاریخی با اختصاص 2 میلیارد و 200 میلیون تومان صورت گرفته است.

نقی‌زاده محجوب خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان ساماندهی بدنه خیابان امام خمینی (ره) و سردر مسجد جامع است.

وی با اشاره به طرح ساماندهی محوطه ساختمان دارایی (موزه صنایع دستی) ادامه داد: با توجه به هم‌خوانی این طرح با طرح بزرگ سبزه میدان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدوار هستند سال آینده این محوطه ساماندهی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه فصل کاوش‌های باستان شناسی در تپه چهرآباد، تپه علیپور و علییورد (ابهر- خرم‌دره) را از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان طی سال جاری برشمرد و افزود: در نتیجه کاوش‌ها در معدن نمکی چهرآباد همایش ملی با حضور هنرمندان و اندیشمندان خارجی در مهر ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی همچنین درباره نمایشگاه نسخ خطی و کشفیات آثار تاریخی در استان زنجان اظهار داشت: اشیای تاریخی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده طی 10 ماه سال جاری در عملیات‌های مختلف یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول