اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از دی ماه صورت می‌گیرد؛

استقرار راهنمایان گردشگری در بناهای تاریخی فارس

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری فارس از اجرای طرح استقرار راهنمایان گردشگری در آثار تاریخی شاخص استان فارس از دی ماه امسال خبر داد.

استقرار راهنمایان گردشگری در بناهای تاریخی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهران سوخکیان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح استقرار راهنمایان دائمی در مجموعه جهانی تخت جمشید، بناهای تاریخی فرهنگی حافظیه، سعدیه و ارگ کریم خانی از دی ماه سال جاری آغاز می‌شود.
وی گفت: این طرح به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران داخلی و خارجی و نیز اطلاع رسانی مناسب از ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی مکان‌های شاخص تاریخی این استان و همچنین با رویکرد اشتغال‌زایی برای راهنمایان گردشگری فارس با همکاری انجمن صنفی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی این استان در فاز نخست و به صورت آزمایشی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
سوخکیان افزود: استقرار راهنما در مکان‌های تاریخی استان فارس با توجه به نیاز گردشگران داخلی و خارجی به این نوع خدمات و اطلاع رسانی مناسب به گردشگران از ویژگی‌های تاریخی و معماری مکان‌های تاریخی همواره از دغدغه‌های بازدید کنندگان و نیز مسئولان بوده است که در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با انجمن صنفی راهنمایان منعقد شد این طرح به طور آزمایشی اجرا می‌شود.
این مسئول ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در فازهای بعدی با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه، دیگر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی این استان نیز زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه طبق این طرح در تخت جمشید شش نفر، ارگ کریم خانی دو نفر، سعدیه دو نفر و حافظیه سه نفر راهنما به طور دائم مستقر و به راهنمایی گردشگران می‌پردازند، تصریح کرد: بازدید کنندگان از این مکان‌ها با پرداخت تعرفه مشخص شده در قالب تفاهم‌نامه مورد راهنمایی قرار گرفته و اطلاعات لازم را به دست می‌آورند.
سوخکیان اضافه کرد: درآمد حاصله از اجرای این طرح توسط انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان فارس برای آموزش راهنمایان و برگزاری دوره‌های بازآموزی به منظور ارتقای سطح کیفی اطلاعات آنان و همچنین پرداخت حق‌الزحمه راهنمایان مستقر در اماکن هزینه می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول