اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد

تشکیل 143 مدرسه قرآنی در بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 143 مدرسه قرآنی با 122 هزار دانش‌آموز در استان بوشهر تشکیل شده است.

تشکیل 143 مدرسه قرآنی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی موحدی صبح امروز در مراسم تجلیل از خانواده پرورشی بردخون اظهار داشت: اکنون در شرایط جنگی قرار گرفته‌ایم و جنگ فرهنگی که از سال 70 توسط مقام معظم رهبری هشدار داده شده بود جدی است.

موحدی افزود: در حالی که در استان اعتبارات خوبی داریم در اعتباربخشی به فعالیت‌های فرهنگی تنها آموزش و پرورش بی‌بهره است و مسئولان ارشد و فرهنگی استان که به این موضوع واقف هستند به صورت ویژه توجه کنند.

وی اضافه کرد: باید خود را به علم روز مجهز کنیم و با تعامل و ارتباط با دانش‌آموزان، آنان را نجات دهیم و با شناسایی دانش‌آموزان مشکل‌دار از قبیل طلاق، خلأ عاطفی آنها را جبران کنیم.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: باید با این کار دشمن را که قصد دارد هویت ملی را کم‌رنگ کند مأیوس کنیم.

موحدی با تشریح بخشی از عملکرد این معاونت گفت: تشکیل 143 مدرسه قرآنی با 122 هزار دانش‌آموز، اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن با حضور 27 هزار دانش‌آموز و 2 هزار فرهنگی، اعزام 200 مبلغ تحت عنوان شبکه ملی تبلیغ مدارس و 390 روحانی مسئول نماز جماعت در مدارس، به کارگیری 45 طلبه خواهر و 25 مشاور مذهبی، جشن تکلیف 13 هزار دانش‌آموز دختر و پسر بخشی از اقدامات پرورشی اداره کل آموزش و پرورش بوده است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح عملیاتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور 6 هزار دانش‌آموز در 300 کلاس مروج سلامت و 300 کلاس مهارت‌های زندگی و 170 کارگاه آموزشی از فعالیت‌های این معاونت بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: 500 کلاس ابتدایی با اعتبار 140 میلیون تومان به کتابخانه کلاسی تجهیز شدند و 20 هزار نفر در کلاس‌های والدین هوشیار شرکت کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی بر اساس شعار مصونیت معنوی و فکری دانش‌آموزان انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون نیز گفت: مربیان پرورشی و تربیت بدنی و مشاوره و بهداشت فعالیت چشمگیری در منطقه دارند و با تقویت باورها و اعتقادات دینی دانش‌آموزان، نقش ارزنده‌ای در تعالی تعلیم و تربیت دارند.

حسین مصلحی‌پور افزود: در سال 90 بیش از 17 اردو در منطقه تشکیل شده و برنامه‌هایی نظیر بازدید علمی، نشست سیاسی و دینی، همایش حجاب و عفاف، تجهیز 15 کلاس به کتابخانه کلاسی در منطقه داشته‌ایم و به توانمندی مربیان این حوزه ایمان دارم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول