اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده

دانشگاه بیرجند میزبان مسابقات مرحله منطقه‌ای قرآن است

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن این دانشگاه گفت: سال آینده دانشگاه بیرجند میزبان مسابقات مرحله منطقه‌ای قرآن است.

دانشگاه بیرجند میزبان مسابقات مرحله منطقه‌ای قرآن است

جواد فرخی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند از برگزاری مسابقه قرآن بین دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند به منظور حضور در مسابقات بین دانشگاهی خراسان‌جنوبی خبر داد.

وی این مسابقات را پیش زمینه حضور در بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن دانشگاهی سراسر کشور دانست و اظهار داشت: از دوره بیست و پنجم بهای بیشتری به حوزه قرآن در دانشگاه صنعتی بیرجند داده شده است.

*دانشگاه بیرجند میزبان مسابقات مرحله منطقه‌ای قرآن است

مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: این مسابقات در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

فرخی دانشگاه بیرجند را میزبان مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن در سال آینده دانست و تصریح کرد: این مسابقات بین 13 دانشگاه شمال و شمال‌شرق کشور از جمله دانشگاه‌های استان گیلان، مازنداران، گلستان، سمنان، خراسان‌ رضوی، شمالی و جنوبی و مجتمع‌های آموزش عالی استان‌های مذکور برگزار می‌‌شود.

وی زمان برگزاری این مسابقات را نیمه دوم فروردین‌ماه سال 1391 دانست و افزود: مرحله کشوری مسابقات این دوره در اوایل سال تحصیلی آینده در استان سمنان برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: مسابقه بین دانشگاهی میان دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار شده و نفرات راه‌ یافته به مرحله استانی مشخص شدند.

فرخی افزود: سؤالات بخش کتبی از وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری آمده و ما فقط وظیفه اجرای آن را برعهده داشتیم و در بخش شفاهی نیز امسال استقبال زیادی از سوی دانشجویان صورت گرفت که به دلیل کمبود امکانات، مسابقات را در محل سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی برگزار کردیم.

*بخش کتبی در چهار رشته و بخش شفاهی در سه رشته برگزار شد

وی افزود: مسابقات کتبی در چهار رشته مفاهیم قرآنی، فرازهای قرآن و عترت، دیدگاه و سیره معصومین و قرآن‌شناسی برگزار شد که در هر کدام از آنها به ترتیب 36 نفر، 14 نفر، 27 نفر و 29 نفر شرکت کرده بودند.

مدیر فرهنگی دانشگاه صنعتی بیرجند ادامه داد: بخش شفاهی نیز در سه رشته ترتیل، قرائت و حفظ برگزار شد که به ترتیب 11 نفر، شش نفر و دو نفر در آن شرکت کردند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول