اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار کردستان اعلام کرد

تدوین طرح‌های جامع تفضیلی برای تمام شهرهای کردستان

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر برنامه‌ریزی مدون برای جلوگیری از روند سریع ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی در استان، از تدوین طرح جامع تفضیلی برای همه شهرهای استان خبر داد.

تدوین طرح‌های جامع تفضیلی برای تمام شهرهای کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی یکشنبه‌شب در جلسه ستاد ساماندهی بافت‌های فرسوده استان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: روستاها دروازه توسعه هر کشور محسوب می‌شوند و تا زمانی که فضاهای روستایی را اقتصادی نکنیم شاهد معضلات و مشکلات عدیده‌ای خواهیم بود.

وی افزود: هم‌اکنون شاهد سرعت چندین برابری اطلاعات و تبلیغات در خصوص مزایای زندگی شهرنشینی نسبت به سرعت امکانات و تجهیزات مورد نیاز در روستاها هستیم که این امر موجب افزایش مهاجرت‌ روستاییان به شهرها شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و گسترش روزافزون سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌ای در شهرها به عنوان یکی از مشکلات استان‌های زاگرس‌نشین کشور نام برد و خواستار حمایت‌ها و توجهات بیش از پیش مسئولان دستگاه‌های مرتبط با این حوزه در سطح ملی شد.

نوسودی افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار هکتار بافت فرسوده در کردستان وجود دارد که مرمت و بازسازی آن در راستای توسعه عمران شهری در استان یک امر لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شهرسازی محور توسعه هر استان است، تصریح کرد: تنها با یک برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق می‌توان به طرح جامع برای ساماندهی مناسب شهرسازی دست یافت.

نوسودی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای همه شهرها محدوده بافت قدیمی تعریف شده که این امر نیازمند بازسازی متناسب با بافت‌های منطقه‌ای هر شهرستان است و انتظار می‌رود که تمام سازمان‌های مسئول در این بخش مشارکت و همراهی مناسبی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار کردستان از تدوین طرح‌های جامع تفضیلی برای همه شهرهای استان، اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین، طرح ناحیه‌ای و بازسازی بافت‌های فرسوده در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این طرح‌ها شاهد توسعه و ارتقای شاخص‌های مدنظر در این حوزه خواهیم بود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول