اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار سنندج خبر داد

اجرای طرح جامع ترافیک شهری در سنندج

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار سنندج از اجرای طرح جامع ترافیک شهری به منظور روان‌سازی ترافیک در این شهر خبر داد.

اجرای طرح جامع ترافیک شهری در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج کامیاب شادمان شنبه‌شب در جلسه شورای ترافیک استان که در معاونت عمرانی استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: کارهای مطالعاتی طرح جامع ترافیک شهر سنندج تا شهریور ماه امسال به اتمام رسیده و پس از انجام فراخوان و تعیین مشاوران پیمانکار، طرح وارد مناقصه شد.

وی افزود: همچنین برای اجرای طرح جامع ترافیک شهر سنندج شرکت‌های معتبر و درجه یک برای تعیین مشاوران پیمانکار مشخص شدند و به زودی این طرح وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار سنندج در ادامه بیان داشت: حجم قرارداد اجرای طرح جامع ترافیک شهر سنندج 600 میلیون تومان بوده که باید در ظرف دو سال انجام شود.

شادمان با اشاره به اینکه کار مطالعاتی طرح جامع ترافیک شهری سنندج به مدت هشت ماه در حال پیگیری است، اضافه کرد: شرکت‌های آمود راه و راه‌های طلایی البرز برای اجرای طرح ترافیک شهری سنندج معرفی و قرارداد انعقاد کردند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح جامع ترافیک شهری پرسشنامه‌هایی با همکاری جهاد دانشگاهی استان تنظیم شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار سنندج همچنین از اجرای طرح آمارگیری دستفروشان سنندج از سال آینده خبر داد و گفت: این طرح نیز با همکاری مدیران ارشد استان بر عهده نهاد مقدس بسیج است که کار اجرایی آن از اردیبهشت ماه سال آینده در سنندج آغاز خواهد شد.

وی تأکید کرد: حل مشکلات ترافیکی در شهر سنندج نیازمند یک عزم همه جانبه عمومی است و تنها با یک عزم همه جانبه و اجرای برنامه‌های اصولی قابل حل خواهد بود.

* اجرای طرح تونل از خیابان نبوت به خیابان انقلاب سنندج

شادمان در ادامه از اجرای پروژه تونل بهارمست از خیابان نبوت به سمت خیابان انقلاب شهر سنندج خبر داد و بیان داشت: این پروژه از نظر جغرافیایی در مرکز نیمه‌جنوبی شهر سنندج و در محدوده میدان نبوت و انتهای خیابان انقلاب قرار دارد.

وی با اشاره به مزایا و کاربرد پروژه تونل بهارمست افزود: ایجاد شبکه عبور و مرور متعارف و متوازن مطابق اصول و استانداردها، آزادسازی سطح معبر اضافی و استفاده از آن، روان‌سازی ترافیک محور و خیابان‌های اطراف، کاهش زمان سفر، افزایش سرعت تردد، کاهش احتمالی سوانح و حوادث رانندگی به دلیل احداث معبری ایمن و با رعایت طرح هندسی مناسب از مهم‌ترین مزایای این طرح است.

معاون ترافیک شهرداری سنندج در ادامه طول کل این تونل را، 207 متر عنوان کرد و افزود: برای اجرا و ساخت این تونل تک گالری 35 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

شادمان در پایان عرض تونل بهارمست سنندج را 14 متر اعلام کرد و اظهار داشت: مطالعات اجرای این پروژه به اتمام رسیده و وارد مرحله عملیات اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول