اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت:

توجه کافی به طرح‌های جامع و تفصیلی شهری نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در حال حاضر توجه کافی به طرح‌های جامع و تفصیلی شهری نمی‌شود.

توجه کافی به طرح‌های جامع و تفصیلی شهری نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالحمید نقره‌کار ظهر امروز در همایش روز جهانی شهرسازی در محل تالار الماس کوهسنگی اظهار داشت: در حال حاضر توجه کافی به طرح‌های جامع و تفصیلی شهری نمی‌شود و به دلیل این مشکل، سرانه‌ها به جای اصلاح به صورت معکوس عمل خواهند کرد.
وی ابراز تأسف کرد: هم اکنون طرح‌های جامع و تفصیلی در کشور یا وجود نداشته و یا ناقص صورت می‌گیرد.
رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران با تأکید بر اینکه باید دولت سرانه‌های لازم را برای ساخت اماکن مذهبی و فرهنگی ارائه دهد، تصریح کرد: با این حال پس از این اقدام، امور تصدی‌گری توسط دولت به مردم باید تحویل داد.
نقره‌کار بیان کرد: معماری جهان طی صدها سال تجربه‌اندوزی و علم اندوزی دارای ظرفیت‌های عظیمی برای عرضه به جهان است.
وی متذکر شد: برای تعمیق این‌گونه امور در کشور نیاز به زحمات زیاد برای شکل‌گیری یک تمدن والای معماری است.
رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با معماری اشاره کرد و بیان داشت: ایشان شهرسازی و معماری را محسوس‌ترین هنر زندگی معرفی کرده‌اند.
وی با ابراز تأسف از اینکه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در ارتباط با معماری بسیار ناچیز است، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل مشکلات مختلفی مانند جنگ تحمیلی کارهای لازم و در خور شأن تمدن ایران و اسلامی در رابطه با معماری در کشور صورت نگرفت.
نقره‌کار عنوان کرد: قبل از انقلاب نیز به دلیل نداشتن توجهات لازم، معماری کشور از لحاظ استاندارد زیر صفر بود.
وی با بیان اینکه بحران شهر‌سازی کشور در طول این چند سال به دلایل فوق متصاعد شده است، گفت: در حال حاضر برای حل مشکلات فوق نیازمند به یک انقلاب برای نوسازی تمام ارکان شهری هستیم.
رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: در تعریف اجماعی و کلی، معماری و شهرسازی را با دو مولفه اصلی مهندسی ساختمان و هنر ساختمان می‌شناسند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول